9410
۲۶ مهر ۱۳۹۵

چاقی مفرط معضل بزرگی در کودکان است

رئیس مرکز رشد و تکامل کودکان شایع‌ترین بیماری‌هایی که اکنون در کودکان مشاهده می‌شود را بیان کرد و خواستار توجه بیشتر خانواده ها نسبت به سلامت فرزندانشان شد.

به گزارش کودک پرس رئیس مرکز رشد و تکامل کودکان  درباره شایع‌ترین بیماری‌هایی که اکنون در کودکان مشاهده می‌شود، گفت: آنچه که در حال حاضر خطر ایجاد می‌کند چاقی مفرط در کودکان است که علت آن نیز پرخوری، کم تحرکی، ساختار فرهنگی و … است. متاسفانه خانواده‌ها فکر می‌کنند که هر چه کودکان بیشتر بخورند سلامت‌ترند. در عین حال تغذیه نامناسبی در مدارس وجود دارد و چنین مواردی این معضل را ایجاد کرده‌اند.

ربانی ادامه داد: یکی دیگر از مشکلاتی که در کودکان دیده می شود، بیماری‌های ژنتیکی و متابولیکی است که با تشخیص زودهنگام آنها و پیشگیری از تولد این کودکان می‌توانیم میزان آنها را کاهش دهیم. باید توجه کرد که برخی از این بیماری‌ها اصلا درمان پذیر نیستند و باید از تولد آنها پیشگیری شود.

 وی افزود: ما هر سال در کنگره به بحث چاقی کودکان می‌پردازیم، اما واکنشی دریافت نمی‌کنیم و این در حالیست که این موضوع به تدریج تبدیل به معضل بزرگی می شود؛ چرا که چاقی مادر همه بیماری‌هاست.

منبع:  ایسنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار