9407
۲۶ مهر ۱۳۹۵

لزوم راه‌اندازی (مرکز طبی کودکان 2 )

دکتر علی ربانی،رئیس مرکز رشد و تکامل کودکان با بیان اینکه ظرفیت مرکز طبی کودکان پر شده است، بر لزوم راه‌اندازی مرکز طبی کودکان 2 تاکید کرد.

به گزارش کودک پرس دکتر علی ربانی در نشست خبری بیست و هشتمین همایش بیماری‌های کودکان گفت: از آنجایی که مرکز طبی کودکان قطب درمانی اطفال است، هر سیاستی که در وزارت بهداشت در این حوزه وجود داشته باشد، مرکز طبی هم در آن سهیم است.

ربانی  به پر شدن ظرفیت مرکز طبی کودکان اشاره و اظهار کرد: ما سال‌هاست که به فکر تامین زمینی هستیم تا بتوانیم مرکز طبی کودکان دوم را در آن راه‌اندازی کنیم و فشار کار در این مرکز کمتر شود، اما هنوز این اقدام انجام نشده که بتواند زمینی در اختیارمان قرار دهند و با ظرفیت خیرین مرکز طبی کودکان 2 را راه بیاندازیم.

رئیس مرکز رشد و تکامل کودکان با بیان اینکه ما در این مرکز امکان توسعه نداریم، گفت: مطمئنا سال آینده مشکلات‌مان هم بیشتر می‌شوند. ما باید ظرفیت سطح چهارم‌مان را توسعه دهیم و مکان‌هایی را پیش بینی کنیم تا اقدامات‌مان به طور مناسبی انجام شود. در حال حاضر بیمارانی که باید در بخش‌های ویژه بستری شوند به دلیل کمبود جا در بخش‌های عمومی خدمت دریافت می‌کنند. بنابراین باید یک مرکز سطح چهارم ایجاد کنیم تا بتوانیم پاسخگوی بیماران باشیم.

وی همچنین ادامه داد: البته این موضوع به دلیل ضعف دولت نیست، بلکه نیازمند برنامه‌ریزی کل کشور است که باید برای سال‌های آینده انجام شود. در حال حاضر مرکز طبی کودکان از این ظرفیت بسیار خسته است و مشکلات زیادی دارد؛ چرا که اکنون همه ظرفیت‌های مرکز پر بوده و به صورت شبانه روزی کار می‌کنند و امکاناتی هم که به مرکز داده می‌شود با مراکزی در سطوح دیگر یکسان است. به عنوان مثال ویزیتی که در مرکز طبی کودکان دریافت می‌شود، همان مقداری است که در یک مرکز سطح یک در شهرستان‌ها پرداخت می‌کنند. این موضوع بار منابعی را که به بیمارستان اختصاص می‌دهند بالا برده و باری بر دوش بیمارستان است؛ در حالیکه بیمارستان چیزی بابت این بار اضافه کسب نمی‌کند.

ربانی با بیان اینکه به عنوان مثال بخش‌های ریه، پیوند مغز استخوان، آزمایشگاه و … در مرکز ما بی نظیر هستند، گفت: اما متاسفانه فضای لازم برای ما موجود نیست و این چالشی است که با آن مواجهیم. در عین حال قطعا زمانی که بار زیادی بر مرکز تحمیل می‌شود، کیفیت را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد.

منبع:  ایسنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار