9360
۲۵ مهر ۱۳۹۵

سفرقضات دادگاه اطفال افغانستان به ایران

مظفر الوندی دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک از سفر قریب الوقوع 30 قاضی افغان به منظور کسب آموزش از قضات اطفال ایرانی به کشورمان خبر داد.

به گزارش کودک پرس مظفر الوندی در دیدار مدیر موسسه «سرزمین انسان» (موسسه فعال در حوزه حقوق کودک) از سوییس با او در تشریح فعالیت های این مرجع اظهارکرد: گروه هایی ازدیگر کشورها مانند افغانستان و پاکستان در ایران حضور یافتند و اخیرا هم دو گروه 15 نفره از قضات اطفال افغانستان تقاضای بازدید از ایران و تعلیم دیدن در حوزه دادرسی اطفال داشتند که دیپلماسی این فرایند در حال انجام است و به زودی این سفر محقق می شود.

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک همچنین درباره فعالیت های این مرجع در استان ها، گفت: سیاست ما در استان ها به منظور دخالت در کار آنان نیست بلکه برای ترغیب در انجام بهتر کارشان است و البته از استان ها گزارش عملکرد هم دریافت می کنیم.
الوندی با بیان اینکه همیشه فکر می کردیم همه چیز در حوزه حقوق کودک را می دانیم، خاطرنشان کرد: وقتی به استان ها رفتیم متوجه شدیم آنان در برخی موارد بیشتر از ما می دانند و این درس خوبی برایمان بود.
الوندی تصریح کرد: ادعا نمی کنیم در حوزه کودک به نقطه مطلوب رسیدیم اما تلاش می کنیم تا همه جهت گیری هایمان برای رسیدن به نقطه مطلوب باشد.
دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک، بیش از 30 درصد جمعیت کشور را کودکان زیر 18 سال عنوان کرد.
وی همچنین گفت: نماینده ای از کانون وکلا در مرجع ملی فعالیت می کند و یک نماینده از سازمان های مردم نهاد، وزارت آموزش و پرورش، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت علوم تحقیقات و فناوری و وزارت کشور هم
در شورای هماهنگی مرجع کنوانسیون حقوق کودک حضوردارد.
به گفته وی از وزارت اطلاعات، وزارت ورزش و جوانان، سازمان بهزیستی کشور، مرکز زنان و امور خانواده، سازمان صدا و سیما، سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور، شهرداری، نیروی انتظامی و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری هم در این شورا با ریاست رئیس مرجع ملی (وزیر دادگستری وقت) و دبیری دبیر مرجع ملی فعالیت می کند.
«یان کولیو» مدیر موسسه سرزمین انسان با فعالیت در حوزه کودک به همراه پی یر فیلیپ مدیر اجرایی برنامه های شمال آفریقا و خاورمیانه در سفر چند روزه به ایران از مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک، نمایندگی یونیسف در ایران، کانون اصلاح و تربیت، دادگاه های اطفال و دیگر بخش ها بازدید می کنند.

منبع:  خبرگزاری جمهوری اسلامی

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار