9354
۲۵ مهر ۱۳۹۵

حضور 6ناشرکودک درنمایشگاه کتاب بلگراد

مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی از حضور ۲۰۰ فعال نشر ایرانی در نمایشگاه فرانکفورت و تخصیص فضای ۳۰۰ متری برای ایران در نمایشگاه کتاب بلگراد خبر داد.

به گزارش کودک پرس نشست خبری حضور ایران در نمایشگاه بین‌المللی کتاب  فرانکفورت و بلگراد  با حضور معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی و مدیرکل همکاری‌های فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد.

در این نشست امیرمسعود شهرام نیا در سخنانی با اشاره به اینکه نمایشگاه کتاب فرانکفورت را باید گردهمایی سالانه اهالی نشر به شمار آورد گفت: امسال سومین سالی است که ایران درقالب یک غرفه تجمیعی و به نام ایران در این نمایشگاه حضور پیدا می‌کند. غرفه ایران در بخش بزرگسال در سالن شماره ۵ و در فضایی به مساحت تقریبی ۲۰۰ متر برگزار می‌شود و غرفه بخش کودک نیز در سالن سه و به مساحت تقریبی ۴۰ متر برپا می‌شود. در بخش کودک ۶ ناشر  و به همراه آنها پنج تشکل نشر شامل اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران؛ مجمع ناشران دفاع مقدس و مجمع ناشران انقلاب اسلام، انجمن زنان ناشر و انجمن ناشران دانشگاهی نیز در نمایشگاه حاضر به حضور شدند.

به گفته شهرام‌نیا امسال حدود ۲۰۰ فعال نشر ایران و ۱۰ نویسنده در نمایشگاه کتاب فرانکفورت از سوی ایران حضور دارند.

مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی در ادامه با اشاره به برگزاری روز ایران نمایشگاه کتاب فرانکفورت نیز گفت: در این مراسم ویژه سفیر ایران در آلمان نیز حضور خواهد داشت و برای نخستین بار نیز روزی با عنوان روز ادبیات کودک برگزار می‌کنیم که در مراسم آن آقای فرهاد حسن‌زاده به عنوان نامزد دریافت جایزه اندرسن نیز حضور خواهد داشت.

شهرام نیا همچنین از ارائه ۸۰ عنوان کتاب دو زبانه و ۲۰۰ عنوان کتاب کودک و نوجوان و نیز ۲۵۰ اثر منتخاب ادبیات معاصر ایران و نیز برگزاری ۳۰ نشست در غرفه ایران خبر داد و گفت: تفاهم‌نامه‌ای میان دو نمایشگاه کتاب تهران و بلگراد نیز در جریان حضور ایران در این رویداد امضا خواهد شد.

منبع:  مهر

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار