9328
۲۵ مهر ۱۳۹۵

بیشترین درخواست فرزند خواندگی برای دختران کمتر از 6 ماه است

مریم علیشیری،معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قم گفت: بیشترین درخواست فرزند خواندگی برای دختران کمتر از 6 ماه است و این کودکان در راس فرزندخواندگی های سازمان بهزیستی استان قم قرار دارند.

به گزارش کودک پرس مریم علیشیری گفت: بیشترین درخواست نوزاد زیر 6 ماه سالم و دختر است که تعداد این نوزادان محدود و همین موضوع یکی از دلایل طولانی شدن سالهای انتظار پشت نوبت است.

وی به استقبال خوب خانواده‌ها برای پذیرش فرزند خوانده اشاره کرد و گفت: در حال حاضر نزدیک به 300 خانواده در نوبت بررسی هستند که تعداد مراجعین و متقاضیان هر سال بیشتر از سال قبل است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قم گفت: سالیانه به طور میانگین بیش از 100 کودک وارد مرکز می شوند که 80 درصد آنها بدسرپرست هستند و تعداد کمی از این میزان مجهول و بیشتر آنها معلول هستند.

علیشیری با اشاره به یکی از چالش‌های بهزیستی استان قم افزود: با توجه به امکانات محدود مسئولیت هر 10 کودک بر عهده یک مادر یار است در حالی که طبق دستورالعمل تخصصی نوزادان و نونهالان، هر مادریار 6 فرزند باید داشته باشد.

به گفته وی؛ سال گذشته بین چند سال اخیر کمترین آمار ورودی را داشتیم حدود 80 نفر وارد مرکز شدند که اکثرا زیر 5سال سن داشتند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قم با بیان اینکه سال گذشته سرپرستی 16 کودک به خانواده های متقاضی فرزند خواندگی واگذار شد، افزود: رنج سنی آنها از نوزاد چندماهه تا نوجوان 14ساله شامل فرزندان سالم، بیماران قابل درمان، بیمار خاص و حتی معلول و بدسرپرست بود و تعداد کمی از آنها شیرخواره و سالم بودند.

علیشیری ادامه داد: عمده مشکلات شیرخوارگاه به لحاظ امکانات پوشک، شیر خشک، هزینه های بیمارستانی، جراحی، درمانی، دارویی، توانبخشی به خصوص برای فرزندان بیمار خاص، معلول و همچنین مراقب بیمارستانی است.

وی در خصوص مشکلات فرزندان بزرگتر نیز اظهار کرد: هزینه های توانبخشی، ایاب و ذهاب، حرفه آموزی، اشتغال و سرمایه کار، هزینه های ازدواج، تامین مسکن مناسب از مهمترین مشکلات آنها به شمار می رود.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قم تاکید کرد: البته اعتباراتی جهت کمک هزینه وجود دارد اما تعداد و سقف پرداختی آن محدود است و پاسخگوی نیاز فرزندان نیست.

 

منبع:  ایسنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار