موقعیت فعلی شما : خانه/استانها/دسته بندی نشده
9310
۲۶ مهر ۱۳۹۵

شناسایی216 نابینا و کم‌بینا در قوچان

ناصر نیک‌افشار،رئیس اداره بهزیستی قوچان از شناسایی 216 کم‌بینا و نابینا در این شهرستان خبر داد که 135 نفر آن‌ها در روستا و 81 نفر در سطح شهر زندگی می‌کنند.

به گزارش کودک پرس  ناصر نیک‌افشاردر نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن جلسات بهزیستی این شهرستان بابیان اینکه 24 مهر روز جهانی نابینایان و عصای سفید نام‌گذاری شده است، اظهار داشت: هرسال دومین پنجشنبه اکتبر به این روز اختصاص پیدا کرده که برای نخستین بار امسال به نام روز جهانی بینایی نام‌گذاری شده است و بیشتر تمرکز روی پیشگیری از اختلالات بینایی و بیماری‌های منجر به این موضوع می‌باشد.

رئیس اداره بهزیستی قوچان با تأکید بر اینکه مشکلات بینایی روی توسعه جوامع تأثیر می‌گذارد، تصریح کرد: به‌طور تقریبی آمار افرادی که اختلالات کم بینایی و نابینایی دارند و در این شهرستان به ثبت رسیده 216 نفر است که 135 نفر آن‌ها در سطح روستا و 81 نفر در حوزه شهری حضور دارند.

رئیس اداره بهزیستی قوچان با یادآوری این موضوع که یکی از مواردی که موجب شده تعداد نابیناها کمتر شود بحث غربالگری است، افزود: طی استقرار دستگاهی پیشرفته، شهرستان مورد پوشش 100 درصدی قرارگرفته است که طی شش ماه گذشته 2 هزار و 100 کودک زیر شش سال غربالگری و معاینه چشم شدند.

نیک افشار با اشاره به اینکه حدود 20 میلیون ریال کمک برای خرید عینک به کودکان نیازمند از ابتدای سال تاکنون پرداخت شده است، عنوان کرد: 49 نفر منتظر نظر کمیسیون پزشکی برای تأییدیه کم بینایی یا نابینایی هستند که در صورت تأیید تعداد افراد نابینا و کم‌بینا در این شهرستان به 265 نفر خواهد رسید.

منبع:  فارس

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار