9295
۲۵ مهر ۱۳۹۵

افزایش نرخ فقر در میان کودکان اسپانیایی

 در گزارشی که سازمان «کودکان را نجات دهید» به مناسبت روز بین المللی مبارزه با فقر منتشر کرد، افزایش نرخ فقر در میان کودکان اسپانیایی را محکوم کرده است. 

به گزارش خبرنگارکودک پرس  سازمان بین المللی غیردولتی «کودکان را نجات دهید» اعلام کرد فقط در مدت یک سال، تعدادکودکانی که در وضعیت فقر شدید در اسپانیا زندگی می کنند تا 80 هزار نفر افزایش یافته است.

سازمان مذکور اعلام کرد اکنون یک میلیون و 388 هزار و 474 کودک اسپانیایی از فقر رنج می برند که این رقم 16.7 درصد از جمعیت کودکان این کشور اروپایی را شامل می شود.
این کودکان در خانوارهایی با کمتر از 40 درصد متوسط درآمد و با درآمد سالانه 9 هزار یورو برای کل خانواده زندگی می کنند.
بر اساس گزارش این سازمان، فقر با شاخص محرومیت مادی و بر اساس آمارهای گردآوری شده بین سالهای 2014 و 2015 میلادی ارزیابی می شود.
این طبقه بندی در میان سایر شاخص ها، شامل تاخیر در دریافت دستمزدها یا قدرت خرید مسکن، ناتوانی در استفاده از وسایل گرمایشی در منزل مسکونی و ناتوانی در مواجهه با هزینه های مالی غیرمنتظره یا تهیه غذا با استفاده از محصولات گوشتی است.
در اسپانیا، 756 هزار و 594 کودک شامل 9.1 درصد از جمعیت کودکان در خانه های مسکونی زندگی می کنند که از دستکم 4 مورد از چنین شاخص هایی محروم هستند.
شبکه اروپایی مبارزه با فقر (EAPN)  اعلام کرد بیش از 13.3 شامل 28.6 درصد از جمعیت اسپانیا با خطر انزوای اجتماعی و فقر مواجه هستند.
طبق گزارش سال 2015 این شبکه در این میان، 3.5 میلیون نفر با اوضاع اقتصادی بسیار بغرنج و درآمد کمتر از 4.500 یورو زندگی می کنند.
تعداد کلی جمعیت فقیر اسپانیا در سال 2015 میلادی، 0.6 درصد معادل 322 هزار و 658 نفر است که در مقایسه با سال 2014، کاهش یافته است. این رقم با این حال حدود 4 درصد بیشتر از شاخص فقر در سال 2009 است. در این سال تعداد افرادی که در اسپانیا با خطر فقر مواجه بودند، 11 میلیون و 546 هزار و 214 نفر برآورد شد.
شبکه اروپایی مبارزه با فقر همچنین اعلام کرد که اسپانیا بی عدالت ترین کشور در اتحادیه اروپا پس از رومانی و صربستان است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار