9284
۲۵ مهر ۱۳۹۵

یکسان سازی کتاب های آموزشی برای پیش دبستانی ها در مازندران

سید عیسی میرشفیعی،معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش مازندران از تمرکز سیستم آموزش کودکان پیش دبستانی استان خبرداد و گفت : کتاب های واحد آموزشی برای این کودکان تهیه شد و آماده ارائه است.  

به گزارش کودک پرس سید عیسی میرشفیعی گفت: با توجه به چندگانه بودن امور آموزش کودکان پیش دبستانی که چندین سازمان برعهده داشتند پیشتر آموزش این کودکان براساس کتاب های مختلف موجود در کتابفروشی ها صورت می گرفت.

وی ادامه داد : برای خروج از این مدل های چندگانه آموزشی با تایید سازمان پژوهش وزارت آموزش و پرورش ، هشت جلد کتاب برای این مقطع در مازندران ارائه می شود .
معاون آموزش ابتدایی مازندران گفت : این کتاب ها که شامل محتوای کار ، واحد کار ، انس با قرآن ، راهنمایی والدین و مربیان است توسط هشت مولف مازندران تهیه و تدوین شده است .
وی این مولفان را شامل مربیان و معلمانی در مازندران اعلام کرد که علاوه بر فعالیت در این مقطع تحصیلی، سابقه تالیف و فعالیت در زمینه کتاب را داشتند .
میر شفیعی اظهارداشت : کودکان پیش دبستانی در این کتاب ها علاوه بر آموختن بسیاری از مسائل زندگی و رفتاری با افراد پیرامون ، مسائل دینی و مذهبی مورد نیاز را نیز فرا می گیرند .
وی با اشاره به اینکه نهادهای مختلفی در زمینه آموزش کودکان پیش دبستانی دخیل هستند ، ادامه داد : علاوه بر آموزش و پرورش ، هر یک از نهادهایی همچون بهزیستی ، ارشاد ، تبلیغات اسلامی و کانون های قرآنی برای این منظور فعالیت دارند.
به گفته میر شفیعی ، تعدد ارگان های برگزار کننده کلاس های پیش دبستانی ، فراوانی تعداد کتاب ها برای آموزش این مقطع تحصیلی را به همراه داشته است.
وی از تلاش و همفکری گروه مشورتی آموزش ابتدایی مازندران برای یکسان سازی آموزش در این مقطع تحصیلی خبر داد و گفت که برای این منظور پس از فعالیت حدود 2 سال هشت مولف استان ، این کتاب ها تالیف شد .
میر شفیعی در این خصوص که آیا در دیگر استان های کشور کتاب های مختص و ویژه کودکان پیش دبستانی از سوی آموزش ابتدایی تدوین شد ؟ افزود : مازندران تنها استانی است که توانست این کتاب ها را تدوین و تائیدیه سازمان پژوهش وزارت آموزش و پرورش را نیز کسب بکند .

معاون آموزش ابتدایی مازندران اصلی ترین دستاورد در ارائه کتاب های واحد و یکسان برای مقطع پیش دبستانی را خروج از سردرگمی های آموزشی در این زمینه اعلام کرد .
وی ادامه داد : مهمترین تاثیری که این سردرگمی ها در نظام آموزشی کودکان ایجاد می کند حضور دانش آموزانی با سطح آگاهی های مختلف در پایه اول ابتدایی است .
به گفته میرشفیعی ، اکنون و در سال تحصیلی جدید مدل های چندگانه آموزش به پشتوانه یکسان سازی کتاب در پیش دبستانی مازندران برچیده می شود .
آئین رونمایی از هشت جلد کتاب مقطع پیش دبستانی مازندران فردا صبح با حضور رئیس سازمان انتشارات وزارت آموزش و پرورش در ساری برگزار می شود .
طبق پیش بینی مسئولان آموزش و پرورش مازندران بیشتر از 35 هزار کودک استان در مقطع پیش دبستانی هستند که هم اکنون 25 هزار نفر از آنها زیر پوشش آموزش ابتدایی استان قرار دارند .
مازندران 520 هزار دانش آموز دارد .

 

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار