9201
۲۴ مهر ۱۳۹۵

عضویت کودکان کاردرکتابخانه های عمومی استان مازندران

آرزو ولیپور مدیر کل کتابخانه های عمومی مازندران از به عضویت در آمدن کودکان کار درکتابخانه های عمومی استان خبرداد و گفت که این برنامه دارای اولویت و ویژه این نهاد است که به صورت جدی امسال پیگیری می شود .

به گزارش کودک پرس   آرزو ولیپور گفت: در گام نخست اجرای این طرح با هماهنگی اداره کل بهزیستی مازندران تمامی کودکان کاری که در مراکز بازپروری استان زندگی می کنند مشمول این طرح می شوند.

براساس اعلام اداره کل بهزیستی مازندران ، یک مرکز حمایت از کودکان کار در استان وجود دارد که 27 کودک در این مرکز نگهداری می شوند .
وی ادامه داد : اجرای این طرح و ایده ابتکاری فرهنگی را نه برای افزایش تعداد اعضای کتابخانه های عمومی بلکه برای بالا بردن سطح آگاهی و دانایی کودکان محروم جامعه است .
مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران معتقد است که درمیان همین کودکان درگیر با مشکلات اقتصادی ، استعدادهای درخشان علمی و فرهنگی وجود دارد که می بایست آنها را شناسایی کرد .
وی افزود : تلاش و همت برای رفع مشکلات کودکانی نظیر همین کودکان کار در گروه همکاری تمامی دستگاه های اجرایی به فراخور نوع فعالیتشان است .
به گفته ولیپور ، اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران نیز براساس خط مشی کاری می تواند در عرصه آگاهی بخشی و افزایش سطح معلومات و آگاهی اقشار جامعه بویژه طبقات محروم نقش آفرینی بکند .
وی که به تازگی در سمت مدیر کل امور کتابخانه های عمومی مازندران منصوب شد ، ادامه داد : شناسایی افرادی که از فضای کتابخوانی به دور هستند ، به عنوان یک برنامه از سوی دست اندرکاران این حوزه رصد می شود .
بنابر آمارها 110 باب کتابخانه در مازندران با 122 هزار عضو فعال است .

 

منبع:  خبرگزاری جمهوری اسلامی

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار