9154
۲۴ مهر ۱۳۹۵

هشدار یونیسف نسبت به سوء تغذیه کودکان در کشورهای در حال توسعه

یونیسف، اعلام کرد از هر شش کودک زیر دو سال در کشورهای در حال توسعه پنج کودک از تغذیه سالم و کافی برخوردار نیستند.

به گزارش خبرنگار کودک پرس  صندوق کودکان ملل متحد ، یونیسف،اعلام کرد از هر شش کودک زیر دو سال در کشورهای در حال توسعه پنج کودک از تغذیه سالم و کافی برخوردار نیستند و این مسئله آنها را در معرض خطر آسیب های روحی و جسمی قرار می دهد.

بنا بر اعلام این صندوق ، نیمی از کودکان شش تا 23 ماهه اغلب از غذای کافی محرومند و کمبود گسترده مواد غذایی و فقدان تنوع آن موجب شده است تا این کودکان از مواد غذایی که برای رشد بدن آنها از جمله استخوان ها و مغز لازم است بی بهره بمانند.
یونیسف اعلام کرد بهبود کیفیت و کمیت وعده های غذایی برای کودکان می تواند سالانه جان یکصد هزار کودک را نجات دهد و کاهش هزینه های پزشکی را به دنبال داشته باشد.
 کمتر از یک سوم نوزادان و کودکان در کشورهای در حال توسعه از تنوع غذایی کافی برخوردارند و اکثر آنها با خطر سوء تغذیه مواجه هستند. مسئله نگران کننده دیگر آن است که یک سوم کودکان در شش ماه نخست زندگی خود تغذیه سالم ندارند.
فرانس بگین می گوید مواد غذایی سرشار از چربی ، شکر و نمک با ارزش غذایی پایین و فاقد پروتئین در رژیم غذایی کودکان در کشورهای فقیر و ثروتمند به امری متداول تبدیل شده است.
بررسی ها در کشورهای سنگال ، نپال ، تانزانیا و کامبوج نشان داده است شمار زیادی از کودکان در این کشورها از تغذیه سالم برخوردار نیستند و به گفته فرانس بگین شرکت های تولید مواد غذایی در بسیاری کشورها و والدین کودکان بدون آگاهی از مضرات برخی مواد غذایی برای سلامت کودکان اقدام به تهیه این مواد می کنند.
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار