9109
۲۲ مهر ۱۳۹۵

مهم ترین وظیفه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد،تبلیغ گسترده فرهنگ اسلامی است

حجت‌الاسلام محمدحسن صفوی، امام جمعه فومن با بیان اینکه مردم نباید وظایف مساجد را مختص به اقامه نماز جماعت و مراسمات سوگواری شهادت ائمه(ع) کنند، گفت:کانون های مساجد باید تبلیغ گسترده فرهنگی اسلامی را مدنظر داشته باشد.

به گزارش کودک پرس  حجت‌الاسلام محمدحسن صفوی، امام جمعه فومن  با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت فعالیت‌های کانون فرهنگی هنری مساجد اظهار داشت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد یک اداره تبلیغات اسلامی در محدوده مسجد است.

وی با بیان اینکه مردم نباید وظایف مساجد را مختص به اقامه نماز جماعت توسط امام جماعت و مراسمات سوگواری ایام شهادت ائمه(علیه‌السلام) کنند، افزود: مسجد باید در طول سال،  کانون تربیتی باشد و مسئول کانون باید وظیفه تبلیغ گسترده فرهنگ اسلامی را مدنظر داشته باشد.

امام جمعه فومن با بیان اینکه مسئولان کانون‌های مساجد باید برای جوانانی که به مساجد می‌آیند برنامه‌های متنوعی داشته باشند، گفت: اگر برنامه‌ها کسل کننده باشد، جوانی که با تشویق دوستان به مساجد آمده‌  بعد از مدت کوتاهی ارتباط خود را با مسجد قطع می‌کند.

حجت‌الاسلام صفوی با بیان اینکه جذابیت مسجد باید بیشتر باشد، تصریح کرد: باید زمینه‌ای فراهم شود که جوانان متعهد جذب مساجد شوند و در اوقات فراغت آنها برنامه‌ریزی شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌های مسابقه‌ای، اردویی و ورزشی و … از جمله عوامل جذب جوانان و نوجوانان به مساجد است، خاطرنشان کرد: تشکیل یک هیئت عزاداری نوجوانان و جوانان توسط هیئت امنا و مسئولان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تاثیر بسزایی در جذب این قشر از جامعه به مساجد دارد.

امام جمعه فومن با بیان اینکه جوانان افسران جنگ نرم جمهوری اسلامی باید باشند، اظهار داشت: امروزه دشمن با تبلیغات سو خود مقدسات و عاشورا را زیرسوال می‌برد که وظیفه کانون‌های فرهنگی است که در برابر این تهاجامات ایستادگی کنند.

وی با بیان اینکه آینده کشور نیاز به نیروهای متعهد و باایمان است، گفت: دشمن دام خود را برای جوانان و نوجوانان کشور ما پهن کرده که مسئولان مسجدی باید با کشاندن جوانان به مساجد آنها را جذب و نیروی متعهد و باایمان تربیت کنند.

منبع:  شبستان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار