9089
۲۲ مهر ۱۳۹۵

ضرورت آموزش حفاظت از محیط زیست برای اقشار مختلف مردم

شوییچی یاماشیتا،مسؤول آموزش پروژه بین‌المللی مشارکتی جنگل و مرتع ایران و ژاپن با اشاره به اهمیت آموزش کودکان گفت: آموزش حفاظت از محیط زیست برای اقشار مختلف مردم ضروری است. 

به گزارش کودک پرس   شوییچی یاماشیتا در نشست همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری و اداره‌کل منابع طبیعی این استان اظهار کرد: فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از فعالیت‌های بسیار اثرگذار در زمینه آموزش بوده و لازم است کودکان به عنوان قشری مهم از جامعه آموزش‌های لازم با توجه به چگونگی حفظ و مراقبت از منابع طبیعی و محیط زیست را دریافت کنند.

مسؤول آموزش پروژه بین‌المللی مشارکتی جنگل و مرتع ایران و ژاپن (جایکا)، عنوان کرد: آموزش برای روستاییان در خصوص حفاظت از منابع طبیعی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و حفظ محیط روستا توسط روستاییان از برنامه‌های هدفمند این پروژه در استان چهارمحال و بختیاری است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون چند روستا در منطقه بازفت شناسایی و تحت آموزش قرار گرفته است، تصریح کرد: آموزش کودکان در مورد حفظ و نگهداری از آب به ویژه حفظ پاکیزگی آن بسیار با اهمیت بوده و از نمونه برنامه‌های مورد تأکید این پروژه است.

یاماشیتا با تأکید بر آموزش کارشناسان منابع طبیعی به عنوان مروجان فرهنگ حفاظت از محیط زیست عنوان کرد: استفاده از تجربیات مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری در این زمینه اقدام بسیار مطلوبی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  استان آموزش لازم در خصوص چگونگی برقراری ارتباط مناسب با کودکان را به کارشناسان منابع طبیعی ارائه خواهند داد، بیان داشت: استفاده از ابزارها و فعالیت‌های متناسب در آموزش یکی از زمینه‌های ایجاد فرهنگ حفاظت از طبیعت است.

مسؤول آموزش پروژه بین‌المللی مشارکتی جنگل و مرتع ایران و ژاپن (جایکا) گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان به عنوان یک نهاد فرهنگی در بخش کودک نقش پررنگی در آموزش و ترویج فرهنگ مراقبت و محافظت از محیط زیست دارد.

منبع:  فارس

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار