9073
۲۲ مهر ۱۳۹۵

هیأت‌های عزاداری البرز سرپرستی تعدادی از ایتام را به عهده گرفتند

علی‌ سالارکیا مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان البرز از اقدام نیکوکاران تعدادی از هیأت‌های عزاداری در این استان برای به سرپرستی گرفتن ایتام و کودکان نیازمند خبر داد.  

به گزارش کودک پرس  علی‌ سالارکیا گفت: کمیته امداد که یکی از اصلی‌ترین نهادهای حمایتی از افراد و خانواده‌های بی‌بضاعت، کم‌درآمد و محروم است، از هر فرصتی برای تشویق مردم به اقدامات خیرخواهانه استفاده می‌کند.

وی افزود: چرا که بخش اصلی منابع و اعتبارات کمیته امداد از سوی کمک‌های نقدی و غیر نقدی افراد خیر و انسان‌دوست کشورمان تامین می‌شود و با همراهی و مشارکت مردم خیر ایران است که می‌توانیم مشکلات افراد و خانواده‌های محروم را برطرف کنیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان البرز تصریح کرد: یکی از طرح‌های خوبی که در کمیته امداد به اجرا درآمد و اثرگذاری بسیار خوبی هم از نظر رفع بخشی از نیازهای محرومان و هم از نظر ترویج مردم به اقدامات خیرخواهانه داشته، مربوط به طرح اکرام ایتام و طرح محسنین است.

سالارکیا گفت: افراد در طرح اکرام ایتام سرپرستی یک و یا چند یتیم را بر عهده می‌گیرند و در طرح محسنین نیز مردم خیر و نیکوکار سرپرستی کودکان نیازمند را قبول می‌کنند.

وی با اشاره به برگزاری مراسم و آئین‌های ویژه دهه نخست محرم و عزاداری سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) بیان داشت: تلاش کردیم در این ایام افراد بیشتری به انجام امور خیرخواهانه به ویژه هیأت‌ها و حسینه‌ها و تکایا را دعوت کنیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان البرز افزود: خوشبختانه این تلاش‌ها موثر بود و تعدادی از هیأت‌های مذهبی و عزاداران حسینی به صورت هماهنگ در طرح اکرام ایتام و همچنین طرح محسنین در استان البرز مشارکت کردند.

سالارکیا گفت: به عنوان نمونه تعدادی از هیأت‌های مذهبی و عزاداری در ساوجبلاغ سرپرستی 72 یتیم و 72 کودک نیازمند را به نیت شهدای کربلا در این شهرستان بر عهده گرفتند و این طرح در دیگر شهرستان‌های استان البرز نیز در دست اجرا است.

وی در پایان اظهار داشت: با توجه به مشارکت بسیار خوب مردم مومن و ولایی کشورمان در برگزاری مراسم‌های مذهبی‌، باید فرهنگ حمایت از نیازمندان نیز به خوبی در کشورمان نهادینه شده و عزاداران حسینی (ع) در این شب‌های معنوی و ارزشی، بیش از گذشته به کمک نیازمندان بشتابند.

منبع:  فارس

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار