9045
۲۲ مهر ۱۳۹۵

اعلام آمادگی نظام مهندسی ساختمان گلستان برای مقاوم سازی مهدهای کودک‌

سیدمجتبی موسوی،رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان از آمادگی این سازمان برای مقاوم سازی و تقویت ابنیه مهد کودک‌ها و سایر مراکز زیر نظر بهزیستی استان خبر داد.

به گزارش کودک پرس  سیدمجتبی موسوی در دیدار با مدیران بهزیستی استان، اظهار کرد: بررسی استحکام بنای اماکن آموزشی به خصوص مهد کودک‌ها باید با دقت بالایی انجام شود زیرا ساختمان سازی یک علم است و باید سازندگان آن از تخصص کافی برخوردار باشند.

وی با اشاره به اماکن آموزشی سطح شهر بیان کرد: اکثر ساختمان‌هایی که در حال حاضر کاربری آموزشی دارند از استحکام بنای لازم برخوردار نیستند و نباید به بهانه تسهیل در امور اداری و صدور مجوز از تائیدیه فنی مقاومت بناها گذشت کرد.

وی افزود: برای کمک به مراکز آموزشی خصوصی، سایر دستگاه‌ها مانند بانک‌ها  نیز وارد عمل شوند.

یکی از اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان نیز با اشاره به ضرورت مقاوم بودن اماکنی مانند مهد کودک‌ها گفت: بررسی استحکام بنا با وضع موجود باید از طریق دفاتر نمایندگی سازمان انجام شود و باید از ظرفیت کارشناسان دفتر فنی بهزیستی با برنامه ریزی مناسب استفاده کرد.

ابوالحسن اسلانی با اشاره به طرح تفصیلی شهر خاطرنشان کرد: در این طرح اماکن با کاربری آموزش در هر شهری مشخص شده و می‌توان با شناسایی آنها قبل از انتخاب ملک، مقاومت آن را بررسی کرد.

وی ادامه داد: قبل از انجام مراحل دیگر ابتدا باید استحکام بنای ساختمان مورد نظر مهد کودک و هر کاربری آموزشی دیگر توسط کارشناسان نظام مهندسی ساختمان مورد تائید قرار بگیرد.

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان گلستان نیز با اشاره به مشکلات موجود در بحث استحکام بنای مهد کودک‌ها، اظهار کرد: خردسالان در برابر خطرات ناشی از ابنیه غیر مقاوم خود مراقبتی ندارند و باید محل آموزش آنها دارای امنیت کافی باشد.

رنجی با اشاره به لزوم همکاری نظام مهندسی ساختمان برای صدور مجوز و تاییدیه استحکام بنا خواستار شذ تا نظر مهندسان فنی به تائید آن سازمان هم برسد.

منبع:  مهر

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار