9035
۲۲ مهر ۱۳۹۵

برگزاری آیین (طفلان مسلم)برای آزادسازی کودکان زندانی

همزمان با تاسوعای حسینی همایش یازدهمین‌ آیین «طفلان مسلم» در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش کودک پرس مسئول اجرایی طرح «طفلان مسلم» عنوان کرد: ۱۱ سال است که طرح طفلان مسلم توسط جمعیت امداد دانشجویی امام علی علیه السلام برگزار می‌شود که این طرح از کانون اصلاح و تربیت آغاز شد.

وی ادامه داد: 11 سال پیش در جمعیت امام علی (ع) معتقد بودیم کودکان حاضر در کانون های اصلاح و تربیت نیاز به حمایت دارند و به همین دلیل اقدام به برگزاری کلاسهای گوناگون برای آنان کردیم و در ادامه کار متوجه شدیم که اغلب این کودکان از محلات جرم خیز می‌آیند و این مسئله باعث شروع فعالیت جمعیت امام علی در آن محلات و منجر به شکل گیری خانه های این جمعیت امداد دانشجویی در محلات حاشیه و معضل خیز شد.

وی در ادامه عنوان کرد: در حال حاضر ۵۵ پرونده افراد زیر ۱۸ سال محکوم به قصاص در جمعیت امام علی (ع) در حال پیگیری است و تاکنون تقریبا 7 پرونده به رضایت رسیده و در حال حاضر در جهت تامین «وجه الرضایه» آنها در غالب طرح طفلان مسلم اقدام کرده ایم.

وی در ادامه ضمن تاکید برآنکه بسیاری از جرم ها به دلیل عدم آموزش صحیح مهارت های زندگی و خشونت بالا رخ داده است افزود: اغلب این افراد  از خانواده‌های فقیر هستند و  پس از جلب رضایت توانایی پرداخت وجه الرضایه را ندارند در اینجا جمعیت امداد دانشجویی امام علی (ع) در جهت تأمین این مبلغ تلاش می‌کند.

مسئول اجرایی طرح «طفلان مسلم» در ادامه خاطرنشان کرد: جمعیت امام علی از تمامی نوجوانان محکوم به قصاص حمایت نمی‌کند.

حسینی تصریح کرد:جمعیت امام علی با اقدام کارشناسی وارد پیگیری پرونده کودکان و نوجوانان محکوم به قصاص می‌شود بطوریکه در اولین قدم با خانواده مددجو آشنا و آنها را شناسایی سپس به ملاقات با مددجو در زندان رفته و با مددکاران وی نیز گفتگو میکنیم تا مطمئن شویم این نوجوان در سال‌هایی که در زندان بوده اصلاح شده و برگشت آن به جامعه خطری برای جامعه به دنبال ندارد در واقع این فرد لیاقت دریافت کمک را دارد.

وی ادامه داد: اگر بدانیم آزادی فرد به صلاح جامعه نیست و مسائلی از جمله شرارت،اعتیاد و غیره را دارد، وارد رسیدگی به پرونده وی نخواهیم شد .

مسئول اجرایی طرح «طفلان مسلم»  در ادامه ضمن تاکید برآنکه جمعیت امام علی (ع) فقط به پرونده هایی وارد می شود که در آن ها جرم در کمتر از هجده سالگی رخ داده باشد افزود: معتقدیم که در کمتر از هجده سالگی فرد کودک بوده و عقلانیت وی کامل نشده و به همین دلیل  نیاز است که جامعه از وی حمایت کند.

مسئول اجرایی طرح «طفلان مسلم» در خصوص 7 پرونده‌ای که در حال حاضر در جمعیت امام علی به بخشش رسیده و در جهت تامین وجه الرضایه  آنها تلاش می کنند تصریح کرد: پرونده‌ای در مشهد با وجه الرضایه ۱۵۵ میلیون تومان،تهران 50 میلیون تومان،رشت 20۰ میلیون تومان،شهرکرد 120 میلیون تومان، شیراز 50 میلیون تومان،بوشهر 180میلیون تومان، کرج 200 میلیون تومان و در مجموع ۹۵۵ میلیون تومان برای تامین وجه الرضایه این 7 پرونده مورد نیاز است که مدت زمان جمع‌آوری این مبالغ در طرح طفلان مسلم از تاسوعا تا اربعین حسینی مشخص شده است.

حسینی در ادامه گفت: از مردم ایران دعوت می‌کنیم تا در این جریان مطالبه گر اجتماعی به ما بپیوندند و از اعدام  ۷ نوجوان جلوگیری کنند.

به گفته مسئول اجرایی طرح «طفلان مسلم» علاقه مندان برای کمک توانند به وبسایت «در بخشش سهیم شویم» به نشانی http://life.sosapoverty.org مراجعه و از طریق درگاه اینترنتی این وب سایت به طور مستقیم نسبت به واریز کمک‌های خود اقدام کنند.

همچنین علاقمندان در صورت تمایل می توانند از طریق شماره حساب بانک ملت با شماره 6104337981767088 به نام جمعیت دانشجویی امام علی (ع) نیز اقدام به کمک کنند.

هموطنان در خارج از کشور نیز می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت «در بخشش سهیم شویم» از راه های ارسال کمک به طور دقیق آگاه شوند.

همچنین همایش یازدهمین آیین طفلان مسلم نیز امروز سه شنبه بیستم مهرماه مصادف با  تاسوعای حسینی از ساعت 14:30 تا 17:30 در تهران، شهرک غرب،خیابان هرمزان ،خیابان پیروزان جنوبی ،پلاک ۷۴ برگزار خواهد شد.

منبع:   ایسنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار