موقعیت فعلی شما : خانه/دسته بندی نشده
900
۲۰ مرداد ۱۳۹۵

جشن دهه کرامت کودکان و نوجوانان همدانی

مهرداد نادری: والدین باید در تربیت دختران به عنوان امانت گران بهای الهی، بسیار دقت کنند و الگوهای مناسبی برای کودکان و نوجوانان خود باشند.

به گزارش کودک پرس  مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان در این آیین با بیان اینکه دهه کرامت فرصت مناسبی برای بیان قدر و منزلت دختران در جامعه است گفت: دختران باید قدر جایگاه، مرتبه ، کرامت و ارزش والای خود را بدانند و گوهر وجودی خود را با رعایت حجاب و توجه به آموزه های دینی مصون بدارند.
مهرداد نادری فر افزود: والدین باید در تربیت دختران به عنوان امانت گران بهای الهی، بسیار دقت کنند و الگوهای مناسبی برای کودکان و نوجوانان خود باشند.

وی ادامه داد: آگاهی نسبت به مسایل زندگی و کسب مهارت مسئولیت پذیری برای دختران به عنوان مادران فردا ضروری است و والدین باید فرزندانشان را از سنین کودکی با روابط اجتماعی و مهارت آموزی آشنا کنند.

وی با بیان اینکه کودکان در رفتارهای خود از والدین تقلید کرده و آنها را الگوی خود قرار می دهند اظهار کرد: والدین باید مراقب اعمال و رفتار خود باشند و سبک زندگی ایرانی اسلامی را به درستی به فرزندان خود آموزش دهند.

نادری فر ادامه داد: بهبود رابطه والدین با فرزندانشان و ایجاد امنیت روحی و روانی در محیط خانواده و توجه به آموزه های دینی زمینه ساز آرامش و موفقیت کودکان و نوجوانان در آینده است.

وی تاکید کرد: دین به عنوان یک مامن در زندگی افراد نقش آفرینی می کند و کودکانی که با آموزه های دینی تربیت شده باشند در روبرو شدن با مشکلات در بزرگسالی موفق تر عمل می کنند.

در این آیین از چهار برگزیده مرحله کشوری و 15 برگزیده مرحله استانی جشنواره بین المللی کودک و نوجوان رضوی با حضور مسئولان استان همدان تقدیر شد.

در حال حاضر کانون استان همدان دارای 39 مرکز فرهنگی و هنری در سراسر استان است که از این تعداد 28 مرکز ثابت، هفت کتابخانه سیار روستایی، یک واحد سیار شهری و سه کتابخانه پستی است.
از یکم ذی القعده میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) تا میلاد برادر بزرگوار ایشان امام رضا(ع) در 11 ذی القعده دهه کرامت نامگذاری شده است.

 

منبع:   ایرنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار