8976
۱۹ مهر ۱۳۹۵

آغاز اجرای طرح یک وعده غذای گرم در مهدهای روستایی خرمشهر

علی فرحانی،رئیس اداره بهزیستی خرمشهر از آغاز اجرای طرح ارائه یک وعده غذای گرم به کودکان و نونهالان مهدهای کودک روستایی این شهرستان خبر داد.

به گزارش کودک پرس   علی فرحانی در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: این طرح روز گذشته طی آیینی در مهدکودک روستایی «بهشت کوچک» روستای دربند غربی رسما آغاز شد و مدت اجرای آن ۱۳۰ روز کاری است.

وی از تعیین سرانه ای معادل ۲۰ هزار ریال برای هر نفر در روز خبر داد و افزود: پیش بینی می شود امسال این برنامه در ۲۰ مهدکودک روستایی اجرایی شود.

رئیس اداره بهزیستی خرمشهر با یادآور شدن اینکه طرح وعده گرم در مهدهای کودک همه ساله و با همکاری مرکز بهداشت شهرستان اجرایی می شود، تصریح کرد: این طرح سال گذشته برای ۸۳۵ کودک در ۱۹ مهدکودک روستایی اجرا شد و کل مبلغ پرداخت شده در سال ۹۴ برای این طرح، ۲ میلیارد و ۱۷۱ میلیون ریال بوده است.

فرحانی، هدف از اجرای این طرح را کمک به ارتقای سطح سلامت کودکان دانست و گفت: به خاطر اینکه عمدتا در روستاها رژیم تغذیه سالم که محتوی یک وعده غذای گرم است رعایت نمی شود، بهزیستی تصمیم گرفته با اجرای این برنامه در مهدها که گروه سنی در سن رشد را شامل می شود به افزایش سطح سلامت و طی شدن روند رشد طبیعی کودکان روستایی کمک کند.

منبع:   خبرگزاری مهر

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار