8905
۱۹ مهر ۱۳۹۵

ترویج فرهنگ مکتوب عاشورایی در خیمه آسمان سرا

همزمان با هفته ملی کودک،زندگی نامه شاعران آیینی - عاشورایی همچون محتشم کاشانی، علی موسوی گرمارودی و قیصر امین پور در کارگاه ادبیات واقع در غرفه آسمان سرا روایت می شود.

به گزارش کودک پرس   مدیر غرفه آسمان سرا درباره برنامه هایی که در این غرفه برگزار می شود، گفت: هدف کلی این خیمه، معرفی فرهنگ مکتوب عاشورایی در قالب داستان و شعر به کودکان و نوجوانان است.
مهرنوش قربانعلی افزود: در این غرفه تلاش می شود سیر تاریخی شاعران عاشورایی ایرانی به مرور در قالب های مختلف به کودکان معرفی شوند، در این میان عمان سامانی که از نخستین شاعرانی بود که به حماسه و واقعه کربلا با رویکرد حماسی پرداخته، محتشم کاشانی، علی موسوی گرمارودی و قیصر امین پور معرفی شده اند.
وی ادامه داد: با همکاری مرکز آفرینش های ادبی، طرحی با عنوان نامه های عاشورایی پیش بینی شده که در آن کودکان، نامه هایی به فرات و کودکان عاشورا و خاطرات عاشورایی می نویسند و هر روز برگزیده آثار و نوشته های کودکان در قابی به نمایش درمی آیند.
قربانعلی به دستگاه شهر فرنگ که در غرفه قرار داده شده نیز اشاره کرد و گفت: در این دستگاه، تصاویری از شاعران و نویسندگان آثار دینی و مذهبی کودک و نوجوان قرار داده شده است و یکی از کارشناسان این تصاویر را به همراه توضیحاتی به کودک معرفی می کند.
برگزاری مشاعره عاشورایی، قفسه کتابخوانی کتاب های مذهبی، ارایه آموزش های تخصصی در زمینه ی ادبیات و فعالیت های فرهنگی و ادبی نیز از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای این خیمه است.

منبع:  خبرگزاری جمهوری اسلامی

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار