8824
۱۷ مهر ۱۳۹۵

شیرخوارگان حسینی در محضر امام رئوف

همزمان با نخستین جمعه ماه محرم صدها شیرخواره حسینی به همراه مادران خود به پابوس حرم مطهر حضرت رضا(ع) آمدند تا در صحن و سرای امام رضا (ع)با سردار کوچک کربلا پیمان اخوت ببندند.

به گزارش کودک پرس   صدها کودک شیرخواره که پارچه سبز مزین به نام علی اصغر(ع) و یا امام حسین(ع) بر پیشانی و لباس سقا بر تن داشتند در آغوش مادران خود روز جمعه پا به آستان ملائک پاسبان رضوی نهادند و عطر حسینی را در اماکن متبرکه پراکنده کردند.
شور حسینی که در سراسر حرم قدسی موج می زد همراه با صدای نوحه و مرثیه ذاکران اهل بیت(ع) اشک شیرخوارگان را بر گونه هایشان سرازیر و دلهای مادران را به یاد گریه های جانسوز علی اصغر(ع) و تیر حرمله که گلویش را رنگین کرد لرزاند.
نوای سوزناک مرثیه سرایان و صدای گریه شیرخوارگان آهنگ کربلا را در حرم مطهر رضوی نواخته و دلهای سراپرده محبت اهل بیت(ع) را از غم غربت سیدالشهدا(ع) بی تاب کرد. آنان که هیچگاه دل از مهر عاشورا و خاندان حسین(ع) نشسته اند.
آیین شیرخوارگان حسینی با قرائت کلام الله و مداحی ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در صحن جامع رضوی آغاز شد و در ادامه یکی از سخنرانان حرم مطهر به ایراد سخن پرداخت.
حجت الاسلام جعفر اسلامی فر گفت: در طول تاریخ همیشه تقابل بین خوبان و بدان، منادیان حق و همراهان باطل بوده است؛ این تقابل پیش از پیامبر اسلام و پس از ایشان تاکنون در جهان خود را نشان داده است.
وی بیان کرد: جریان حق با زبان حسین بن علی(ع) در کربلا جاری شد و جریان باطل در لباس یزدیان خود را به نمایش گذاشت.
او اظهار کرد: پروردگار متعال همواره در کتاب آسمانی خود به مردم دستور داده از حق دفاع کنند و اگر دین خدا نیازمند یاری بود در این راه جان نثاری نمایند.
این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) قبل از رحلت قرآن و عترت را در بین مسلمانان به امانت گذاشتند تا مسلمانان با تکیه به این دو امانت از مسیر حق گمراه نشوند.
حجت الاسلام اسلامی فر افزود: برای اینکه مردم در زیر پرچم حق بمانند پیغمبر اسلام فرمودند که فرزندان خود را بر اساس سه خصلت و ویژگی تربیت کنید. نخست اینکه به اهل بیت(ع) محبت داشته باشند، دوم اینکه عشق به اسلام بورزند و سوم اینکه با قرآن انس بگیرند.
وی ادامه داد: برای حفظ فرزندان خود در مسیر دین، پیغمبر(ص) و اهل بیت(ع) و مقابله با همه مفسدانی که می خواهند فرزندان ما را از قرآن و اهل بیت(ع) جدا کنند مادران آگاه و متدین و عاشق اهل بیت(ع) باید فرزندان خود را از کودکی با قرآن و اهل بیت محشور کنند.
او گفت: امام صادق(ع) در روایتی می فرمایند که برای ممانعت از انحراف فرزندان کامشان را با تربت امام حسین(ع) بردارید تا عاشق اهل بیت(ع) شوند.
سخنران حرم مطهر رضوی افزود: دشمنان اسلام درصدد شبهه افکنی در اعتقادات مسلمانان نسبت به اتفاقات کربلا هستند و می گویند چرا امام حسین(ع) فرزند شش ماهه خود را در مقابل تیر دشمن قرار داد.
وی ادامه داد: در حالی که اگر امام حسین(ع) فرزندش را به صفوف دشمن نشان نمی داد و از آنان طلب آب نمی کرد یاوه گویان می گفتند که آن حضرت تلاشی برای رفع تشنگی فرزندش نکرد در حالی که دشمن با شیرخوارگان سرجنگ نداشت.
او اظهار کرد: امام حسین(ع) برای اینکه حجت را بر همه تمام کند و دهان یاوه گویان را ببندد علی اصغر را بالای دست گرفتند و از دشمن برای وی طلب آب کردند اما دشمن با خراشیدن گلوی فرزندش پاسخ وی را دادند.
وی گفت: یزدیان با اسلام و حق مخالف بودند و می خواستند صدای اسلام ناب محمدی را در تاریخ محو کنند اما خدای عزوجل نخواست و امروز شیرخوارگان حسینی نشان دادند که نخواهند گذاشت هرگز صدای اسلام خاموش شود.

 

منبع:   خبرگزاری جمهوری اسلامی

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار