8745
۱۵ مهر ۱۳۹۵

همایش آشنایی با حقوق کودکان در شهرضا برگزار شد.

ثریا جانقربان هدف از برگزاری این مراسم را آگاه سازی کودکان از حقوق خود دانست و افزود: ما باید نیاز کودکان را شناخته و به آن پاسخ درستی و مناسب آنان را ارئه کنیم.

به گزارش کودک پرس   معاون آموزشی دبستان ثریا در این مراسم که با شعار آشنایی با حقوق کودکان برگزارشد گفت : در این مراسم از کودکان روستاها هم دعوت شده تا با همبستگی و همدلی در کنار کودکان دیگر بدون در نظر گرفتن هر گونه تبعیض با هم همکاری کنند.
وی اظهار امیدرواری کرد که برای شناخت حقوق کودکان در مسیری گام برداریم که دنیا را برای آنها شادتر و امن‌تر کنیم.
جانقربان با اشاره به تشکیل سه کمیته در این زمینه افزود : در راستای حمایت از کودکان کار و بی سرپرست به عنوان قشردر معرض آسیب بیشتر، این گونه برنامه های بهترین بهانه برای پرداختن به این کودکان است.
وی تشکیل کمیته مقابله با خشونت و تنبیه بدنی کودکان و همچنین خشونت کلامی که تاثیر بیشتری بر روح و روان کودکان داشته را برای آگاه سازی جامعه برای رفع این مشکل موثر دانست.
معاون آموزشی دبستان ثریا تشکیل کمیته حمایت از حق تحصیل برای کودکان را از دیگر راه کارهای احیای حقوق کودکان دانست و گفت: این حق مسلم آن ها بوده که در مکانی سالم و امن آموزش ببینند.
جانقربان گفت: محیط آموزشی که برای کودکان فراهم می شود باید به گونه ای باشد که کودکان لذت ببرند نه این که به اجبار بر سر کلاس درس حاضر باشند.
وی امنیت و سلامت جامعه را در گرو داشتن کودکانی سالم دانست و گفت: امید که در چنین روز و هفته‌ای که روز جهانی کودک و هفته ملی کودک است، سازمان‌های مسئول بتوانند به حقوق کودکان محروم رسیدگی و توجه و دقت بیشتری در حمایت عاطفی، تربیتی و آموزشی از کودکان آسیب‌دیده و بزهکار داشته باشند.
در ادامه بخشدار مرکزی شهرستان شهرضا با اشاره به در پیش بودن 15 مهر ماه روز ملی روستاها گفت: همدلی بین دانش آموزان روستایی و شهری در کنار هم باعث بیشتر شدن انگیزه آنها و انجام فعالیت های گروهی می شود.
محسن یونسی گفت: شغل بسیاری از روستاییان دامپروری و کشاورزی بوده و کودکان روستایی در کنار خانواده از همان ابتدا با این نوع فعالیت ها آشنا می شوند.
یونسی گفت : کودکی یعنی امید به آینده و کوشش برای تحول و تکامل برای ساختن آینده بهتر است.
وی دوران کودکی را مهمترین دوره شکل‌گیری شخصیت انسان دانست و افزود: این دوره شرایط خاص خود را دارد که باید مورد توجه برنامه‌ریزان قرار بگیرد.
بخشدار مرکزی در پایان سه نهاد خانواده، مدرسه و جامعه را موثر در تربیت همه‌جانبه کودکان برشمرد و گفت: مدرسه، مهد کودک، پیش‌دبستانی و دبستان از یک طرف و خانواده از طرف دیگر و تاثیری که رسانه‌ها و نهادهای اجتماعی بر کودک می‌گذارند نقش موثری در شکل گیری شخصیت کودکان وجامعه دارند.

 

منبع:  باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار