8684
۱۵ مهر ۱۳۹۵

اجرای آزمایشی طرح پیشگیری رشدمدار در سه استان کشور

محمد علی حمیدیان،معاون رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان از افتتاح کارگاه تربیت مربی 20مهارت پیشگیری رشد مدار در مرکز مشاوره آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان ویژه سازمان های زیر مجموعه این طرح خبر داد.

به گزارش کودک پرس   محمد علی حمیدیان در حاشیه افتتاح این کارگاه هدف از این کار را ارتقای آگاهی های مشاورین ومددکاران سازمان های بهزیستی، کمیته امداد و آموزش و پرورش در رابطه با پیشگیری های رشد مدار عنوان کرد.

وی با بیان اینکه سن ارتکاب به جرائم تغییر کرده است تصریح کرد: ارتکاب جرائم از جنبه جرائم جنسیتی خارج شده که پرداختن به این مساله در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم در اولویت است.
وی با اشاره براینکه سه رکن اساسی” خانواده، رسانه و نهاد آموزش رسمی یا مدرسه” در فرایند نهادینه شدن ارزش‌های اجتماعی و جامعه پذیری نقش دارد بیان کرد: همگرایی  ایجاد یک رویکرد ساختارمند در این نهادها و تعامل مناسب بین سه رکن عنوان شده یک رویه واحد برای ارتقاء اگاهی های عمومی خصوصا درگروه های جوان و نوجوان  اهمیت بسزایی دارد که باید با دقت مورد بررسی قرار گیرد.

این مسئول اذعان کرد: پیشگیری رشد مدار بهترین نوع پیشگیری است چرا که از دوران کودکی به کودکان در خصوص کاهش جرائم و آسیب های اجتماعی آگاهی داده می شود.

وی افزود: سن فراگیری بسیاری از رفتار و کنش های اجتماعی پایین است که باید مهد های کودک به صورت جدی مورد بررسی قرار گیرند و ارزش های استاندارد با یک مقیاس و الگوی پذیرفته شده از انسان بهنجار و انسان  معقول اجتماع به افراد آموزش داده شود.

وی عنوان کرد: در حاضر حاضر سه استان کشور ( سیستان وبلوچستان، خراسان رضوی و فارس) به صورت پایلوت نهایی اجرای طرح پیشگیری های رشد مدار انتخاب شدند که این نوع پیشگیری سه نوع ویژگی از تربیت مدار، فرد مدار و عام دارد که همه جامعه را در بر می گیرد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان بیان کرد: رویکرد پیشگیری های رشد مدار قبل از رویکرد اجتماع مدار و قبل از رویکرد باز اجتماعی کردن مطرح می‌شود و تلاشش بر این است که ارزش های اجتماعی را در مقاطع یا ابعاد کودکی و زندگی افراد نهادینه کند.
وی در خصوص اینکه پیشگیری یک فرایند است گفت: تمام ارگان ها در جلوگیری از جرم و بزه نقش دارند که اگر ارگانی به درستی کار خود را انجام ندهد نتیجه آن زایش آسیب های اجتماعی و افزایش جرم در جامعه خواهد بود.
معاون رئیس کل دادگستری استان گفت: امیدواریم برگزاری این کارگاه ها در استان سیستان و بلوچستان در کاهش آمار جرائم نقش تاثیر گذاری داشته باشد.
این کارگاه به مدت سه روز از ساعت 8 صبح تا 16 عصر در محل مرکز مشاوره آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان برگزار خواهد شد.
منبع:   ایسنا
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار