به گزارش کودک پرس امروزه تبلیغات تلویزیونی کودکان را درگیر دغده ی آینده و تنوع مصرف و مادیات میکند، تبلیغات مواد غذایی کودکان به پنج مورد تقسیم می شوند:
۱) غلات صبحانه ۲) شیرینی جات ۳) تنقلات ۴) نوشابه ۵) فست فود
طی مطالعات انجام شده روزهایی که کودکان آگهی های تبلیغاتی خوراکی میبینند در مقایسه با روزهایی که تبلیغات دیگری مثل اسباب بازی میبینند،اشتهای کاذبشان افزایش میابد.
به دلیل تکرار زیاد تبلیغات و خوشحالی شخصیت ها بعد از گرفتن محصول، کودکان خوشحالی خود را در گروی داشتن آن محصول میپندارند.
این خوشحالی با تجمل گرایی همراه خواهد بود و فرهنگ قناعت را در کودک کمرنگ میکند.
علاوه بر این، مشکلی مضاعف در تبلیغات شبکه های ماهواره ای وجود دارد که به کودک احساس نیاز به وسایلی را میدهد که در ایران وجود ندارد در نتیجه احساس نارضایتی و افسردگی را در کودک تشدید می کند . همچنین به دلیل در دسترس نبودن این کالاپف کودک به کشورهای غربی متمایل خواهد شد.
به طور مثال در ایام کریسمس با نشان دادن لوازم پر زرق و برق برای کودکان در تبلیغات، سبک زندگی غربی در نگاه کودک جذاب به نظر میرسد.
والدین عزیز! پیام های بازگانی با وجود داشتن مدت زمان کوتاه، آثار زیان بار طولانی مدتی دارند.
منبع: مهدپرتال
ارسال نظر