8617
۱۴ مهر ۱۳۹۵

کاشت حلزون برای 26 کودک ناشنوا در آذربایجان غربی

ایرج عبدالله‌پور،معاون توانبخشی بهزیستی آذربایجان غربی از کاشت حلزون برای 26 کودک دارای مشکل شنوایی در آذربایجان غربی خبر داد.

به گزارش کودک پرس  ایرج عبدالله‌پورگفت: بهزیستی آذربایجان غربی نسبت به ارائه خدمات به ناشنوایان اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

وی با اشاره به تعداد ناشنوایان زیر پوشش بهزیستی آذربایجایجان غربی، تصریح کرد: 4 هزار و 804 نفر از خدمات اداره بهزیستی آذربایجان غربی خدمات دریافت می‌کنند.

معاون توانبخشی بهزیستی آذربایجان غربی با اشاره به خدماتی که بزیستی به این افراد ارائه می‌ده، خاطرنشان کرد: این خدمات شامل ارائه لوازم کمک شنیداری، پرداخت کمک هزینه تحصیل ناشنوایان، کمک برای اشتغال کم شنوا و ناشنوایان است.

این مسؤول با بیان اینکه سازمان بهزیستی در راستای شناسایی و درمان به موقع نوزادان کم شنوا، اعلام کرد: در این خصوص شاهد دریافت تست غربالگری از نوزادان هستیم که در برای این منظور نیازمند همکاری هر چه بیشتر خانواده‌ها هستیم.

عبدالله‌‌پور با بیان اینکه در بحث ژنتیکی نیز وارد ار شده‌ایم از درصد بالای اختلالت کم شنوایی و نانوایی براثر عوامل ژنتیکی خبر داد و اظهار داشت: در این خصوص مداخلات ژنتیکی نیز انجام می‌شود.

معاون توانبخشی بهزیستی آذربایجان غربی با اشاره به کاشت حلزون برای کودکان ناشنوای زیر سه سال در استان، خاطرنشان کرد: امسال 26 کودک به کمک بهزیستی آذربایجان غربی کاشت حلزون داشته‌اند.

این مسؤول با بیان اینکه پشت نوبت برای کاشت حلزون در استان نداریم، اظهار داشت: برای کاشت حلزون لازم است تا خانواده‌ها به موقع فرزندان خود را برای تست شنوایی به مراکز برده و در سنین زیر 3 سال متوجه شکلات شنوایی کودکان خود شوند.

منبع:  فارس

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار