8608
۱۴ مهر ۱۳۹۵

شیرخواران شیره ای

طبق گفته های مسئولان وزارت بهداشت سالانه حدود 70 هزار نوزاد معتاد در ایران به دنیا می آید.

به گزارش کودک پرس  علیرضا نوروزی رییس اداره پیشگیری و درمان سوءمصرف مواد مخدر وزارت بهداشت، در اظهارنظری تأمل برانگیز عنوان کرد: «در یک دوره چهارساله از صد هزار مادر باردار پرسیده شد که آیا مواد مخدر مصرف می کنند یا خیر که در خوداظهاری پنج درصد آنها به مصرف مواد مخدر اعتراف کردند. با توجه به این آمار و تولد یک میلیون و 200 هزار نوزاد در سال ، می توانیم بگوییم سالانه 70 هزار کودک از مادرانی متولد می شوند که به مواد مخدر اعتیاد دارند.»

اعتیاد اجباری، شیره جان این نوزادان را با درد و بی قراری عجین کرده است. نوزادان معتاد از همان بدو تولد با اعتیاد به دنیا می آیند. مواد سمی بدنِ مادری که غرق در اعتیاد است، به جنین منتقل می شود و نوزاد به محض این که چشمش را به دنیا باز می کند، بی اراده و بی تقصیر در چنگال اعتیاد تحمیلی گرفتار می شود.

بدتر از همه این است که به محض تولد، دردهای نوزاد چندین برابر می شود زیرا اگر تا دیروز در رحم مادرش، مواد مخدر به او می رسید و حالتی از آرامش نسبی و نشئگی در جنین وجود داشت اما بعد از تولد دیگر خبری از مواد مخدر نیست.

اینکه پنج درصد از مجموع بارداری های کشور در نهایت به تولد نوزاد معتاد ختم شود، آمار تکان دهنده ای است که نشان می دهد سلامت بارداری در نظام بهداشت و درمان ما جدی گرفته نمی شود.

 

 

منبع:  برترین ها

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار