8594
۱۹ مهر ۱۳۹۵

(صد دانه یاقوت) طرحی جهت نهادینه کردن فرهنگ انتخاب صحیح کتاب

فاطمه صالحی،مسؤول مرکز فرهنگی هنری شماره یک شهرکرد گفت: آگاهی‌بخشی در زمینه نحوه انتخاب کتاب برای کودکان و نوجوانان در این استان ضروری است.

به گزارش کودک پرس  فاطمه صالحیگفت: آگاهی‌بخشی در مورد نحوه انتخاب کتاب از اهمیت فراوانی برخوردار بوده و اجرای طرح «صد دانه یاقوت» کمکی در راستای انتخاب کتاب به خانواده‌ها خواهد بود.

مسؤول مرکز فرهنگی هنری شماره یک شهرکرد این طرح را پژوهشی در راستای شناسایی کتاب‌هایی با محتوای تربیتی برشمرد و افزود: در این طرح از هر کتاب بیش از 10 پیام تربیتی استخراج شده است.

وی با اشاره به نقش کتاب در فرایند یادگیری و آموزش قشر کودک ادامه داد: پیام‌های این کتب به صورت برجسته در یک صفحه مجزا قرار گرفته که با کمک این پیام‌ها والدین می‌توانند شناخت بیشتری نسبت به محتوای کتاب پیدا کرده و انتخاب بهتری برای فرزندان خود داشته باشند.

صالحی بیان داشت: این طرح از سال 81 آغاز و تا سال 88 ادامه داشته است که در آن کتاب‌های انتخاب شده در گروه‌های سنی مختلف از نظر محتوایی بررسی و پیام‌های تربیتی استخراج و در اختیار خوانندگان قرار گرفته است.

با بیان اینکه استخراج پیام‌های تربیتی از این کتاب‌ها در خصوص دوست‌یابی، افزایش اعتمادبه‌نفس، مهارت‌های زندگی، مسئولیت‌پذیری و … حدود هشت سال به طول انجامیده است، افزود: جمع‌بندی این مطالب در یک سال اخیر اجرا شده و به صورت کتابچه در اختیار خانواده‌ها قرار می‌گیرد.

مسؤول مرکز فرهنگی هنری شماره یک شهرکرد اظهار داشت: این طرح پژوهشی در راستای توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و با هدف آگاهی‌بخشی برای انتخاب کتاب انجام شده و نتایج آن به مراکز فرهنگی و هنری سراسر استان ارسال می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت انتخاب کتاب و اثرگذاری محتوای کتب در اندیشه نسل آینده جامعه اضافه کرد: نتایج این طرح برای نهادینه کردن فرهنگ انتخاب صحیح کتاب در اختیار خانواده کودکان و نوجوانانی که اعضای ثابت مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستند، قرار خواهد گرفت.

منبع:  فارس

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار