8567
۱۴ مهر ۱۳۹۵

راه‌اندازی ۱۳ حسینیه کودک در مشهد

باهدف تبیین قیام امام حسین (ع) و فرهنگ عاشورا، 13 حسینیه ویژه کودکان در مناطق سیزده‌ گانه مشهد راه‌ اندازی شد

به گزارش کودک پرس  مدیر فرهنگسرای «کودک و آینده» شهرداری مشهد گفت: در این حسینیه‌ ها واقعه عاشورا، اربعین حسینی و دیگر ابعاد قیام امام حسین(ع )، توسط روحانی که در امر کودک و نوجوان تخصص دارد در قالب اشعار عاشورایی، همخوانی، داستان و غیره به زبان کودکانه منتقل می‌شود.

حمید صادقی، با اشاره به اینکه تبیین و تثبیت هویت شهروندی در کودکان مبتنی بر تعالیم اسلام ناب و آموزه‌های انقلابی باید صورت پذیرد؛ اظهار کرد: تاکنون در عزاداری‌های محرم به روحیه کودکان و نقش مشارکتی آنان و سوالاتی که ممکن است این کودکان در این خصوص داشته باشند توجه کمتری شده است.

وی افزود: امروز اگر ما در خصوص پاسخگویی به این نیازها وارد عمل نشویم؛ دشمنان با روش و شیوه مورد نظر خود و به راههای مختلف وارد عمل می شوند و آنچه را که خود می‌ خواهند از عزاداری‌ های محرم، واقعه عاشورا و قیام امام حسین(ع) به کودکان ما عرضه می‌کنند.

مدیر فرهنگسرای «کودک و آینده» شهرداری مشهد در خصوص برنامه‌ های اجرایی در حسینیه‌ های کودک سطح شهر گفت: این برنامه ها در حسینه‌ های کودکان با دعوت از مخاطبان و تلاوت قرآن آغاز می‌ شود و سپس روحانی حاضر در حسینیه متناسب با سیر اتفاقات عاشورا در هرشب، در قالب داستان‌های عاشورایی مطالب را به زبان کودکانه بیان می‌کند.

صادقی بیان کرد: در نهایت روضه کودکانه و قابل فهم برای مخاطبان گفته می‌شود و مراسم سینه‌ زنی با استفاده از مداحان خردسال در هر تشکل و مسجد و حسینیه انجام و مراسم با دعای کودکان و آموزش نحوه‌ دعا کردن به آن‌ها پایان می‌ پذیرد.

وی با اشاره به ظرفیت حسینیه‌ های کودک گفت: هر حسینیه خدمات خود را در هر شب برای ۲۰۰ کودک و نوجوان پیش‌ بینی کرده است و در مجموع پیش بینی می‌ شود تا پایان دهه اول محرم که پایان این طرح نیز خواهد بود، حدود ۳۰ هزار کودک مشهدی از این طرح بهره‌ مند شوند.

صادقی افزود: در کنار راه‌اندازی این حسینیه‌ها ایستگاه‌های صلواتی ویژه کودکان نیز در سطح شهر راه‌اندازی شده است و در این ایستگاه‌ها کودکان به نقاشی و رنگ‌آمیزی با موضوع عاشورا و واقعه کربلا می پردازند و مربی حاضر در ایستگاه خیلی مختصر کودکان را با واقعه عاشورا آشنا می‌سازد.

منبع:  باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار