8552
۱۴ مهر ۱۳۹۵

افزایش نگران کننده کودکان کارو خیابانی در سیستان و بلوچستان

رسول نامی،معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم سیستان و بلوچستان گفت: افزایش کودک کار و خیابانی در جامعه یک ناهنجاری اجتماعی است که باید به افزایش روز به روز کودکان کار در خیابان متولیان امر برای این کودکان و یا خانواده هایشان درنظر بگیرند.

به گزارش کودک پرس    رسول نامی در دومین نشست کارگروه  تخصصی فرهنگی اجتماعی باهدف بررسی اقدامات دستگاه ها در رابطه با ساماندهی وضعیت کودکان کار و خیابانی در سالن جلسات این معاونت اظهار کرد: کودکان کاری که به منظور کسب درآمد به فعالیت‌های تولیدی، خدماتی یا مشاغل کاذب روی می‌آورند، از بسیاری از حقوق اولیه انسانی، حق آموزش و تحصیل باز می‌مانند.

وی در رابطه با آسیب های ناشی از کار کودکان، گفت: از دست رفتن فرصت های آموزشی و ترک تحصیل اجباری، بروز مشکلات جسمانی، احتمال سوءمصرف مواد و گرایش به بزهکاری از جمله آسیب های ناشی کار کودکان است.

این مسئول خاطرنشان کرد: عدم بهره گیری از آموزش و تحصیل علم و فن قدرت رقابت با سایر کودکان در ایجاد یک زندگی سالم را از این کودکان سلب می کند پس لازم است در این زمینه برنامه ای جهت هماهنگی میان دستگاه های ذیربط جهت حمایت از این کودکان  تدوین شود.

نامی در ادامه با بیان اینکه افزایش کودک کارو خیابانی در جامعه یک ناهنجاری اجتماعی است، اذعان کرد: با توجه به افزایش روز به روز کودکان کار در خیابان  متولیان کار باید یک کار مدون برای این کودکان و یا خانواده هایشان درنظر بگیرند تا دیگر شاهد این افزایش تعداد کودکان کار نباشیم.

قائم مقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان در پایان گفت: با توجه به اینکه کودکان کار در شرایط بسیار نامطلوبی  از نظر تغذیه، بهداشت و انجام کارهای خطرناک و حاد به سر می برند امید است تا با پای کار آمدن همه دستگاه ها مشکلات این کودکان در جامعه برطرف شود.

 

 

منبع:  ایسنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار