8540
۱۴ مهر ۱۳۹۵

برای 400 هزار کودک پناهجوی سوری در ترکیه مدرسه ای وجود ندارد

شورای اروپا گزارش داد: با وجود تلاش های دولت آنکارا، تقریبا 400 هزار کودک پناهجوی سوری در سال گذشته تحصیلی از دسترسی به آموزش رسمی محروم بودند و مدرسه ای برای ادامه تحصیل آنها وجود نداشت.

به گزارش   خبرنگار کودک پرس  این گزارش که با موضوع نژادپرستی و تحمل پذیری منتشر شد،به بررسی اوضاع تا 17 مارس 2016 (27 اسفند 94) پرداخته است و شامل دوران پس از کودتای نافرجام ترکیه در تاریخ 15 ژوئیه (25 تیر) و وضعیت فوق العاده ای که پس از آن اعمال شد، نمی شود.
آنکارا، فوریه گذشته (بهمن 94) وعده داد که همه 650 هزار کودک پناهجوی سوری که در سن مدرسه هستند و در ترکیه زندگی می کنند، باید بتوانند امسال وارد مدرسه شوند.
تاکنون آماری درباره سال جاری تحصیلی که از 19 سپتامبر (29 شهریور) آغاز شد، منتشر نشده است.
ترکیه، عضو شورای اروپا است که سازمانی بین المللی با تمرکز بر بهبود وضعیت حقوق بشر، تقویت دمکراسی و حاکمیت قانون در اروپاست.
در گزارش شورای اروپا همچنین درباره «بدتر شدن اوضاع» در ترکیه برای اقلیت هایی همچون پناهجویان، کردها، رومانیایی ها و دگرباشان ابراز نگرانی شده است.

بر اساس توافق ترکیه و اتحادیه اروپا بر سر بحران پناهجویان، آنکارا متعهد شد همه مهاجران خارجی به اروپا را که از دریای اژه به طور غیر قانونی وارد یونان شده اند، باز خواهد گرداند، در مقابل اروپا نیز آن دسته از آوارگان سوری را که مستقیم از ترکیه آمده اند، قبول خواهد کرد.

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار