8496
۱۳ مهر ۱۳۹۵

اجرای نمایش عروسکی طفل، تیر و تشنگی در خرم آباد

به مناسبت همزمانی هفته کودک با دهه نخست محرم، نمایش عروسکی طفل، تیر و تشنگی به کارگردانی کارگردانی گلشن حسنوند هر روز صبح و عصر در سالن آمفی تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان برگزار می شود.

به گزارش کودک پرس   مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان گفت: نمایش عروسکی طفل، تیر، تشنگی به کارگردانی گلشن حسنوند مربی فرهنگی کانون استان لرستان و نویسندگی مهدی پور رضاییان در دهه نخست محرم اجرا می شود.
محمد جواد محمدی افزود: این نمایش روایتی شاعرانه از شهادت مظلومانه حضرت علی اصغر (ع) و مناسب کودکان و نوجوانان است.
وی اظهار کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان برنامه های مختلفی متناسب با ایام محرم با هدف آشنایی هرچه بیشتر کودکان و نوجوانان استان لرستان با فرهنگ عاشورا برگزار می کند.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان افزود: گذشت، سخاوت، شجاعت و باورهای دینی محور برنامه های هفته کودک استان لرستان می باشند.
وی گفت: تمام آیین ها و برنامه های کانون در سراسر کشور با شعار کودکان تشنه اند و با هدف جلب توجه افکار عمومی نسبت به اهمیت دوران کودکی و ویژگی ها، نیازها و خواسته های کودکان برگزار می شوند.
محمدی افزود: آیین گشایش هفته ملی کودک با دعوت از دستگاه های اجرایی لرستان در اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان همزمان با برگزاری زیارت پرفیض عاشورا، مداحی ومدیحه سرایی توسط اعضا برگزار می شود.
وی گفت: برگزاری کارگاه های فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و معارف اسلامی در مراکز کانون با محوریت موضوعی گذشت، سخاوت، شجاعت، باورهای دینی ومسئولیت های اجتماعی و میراث فرهنگی در17 مرکزثابت و 2 مرکز سیار شهری و روستایی در سراسر استان لرستان از دیگربرنامه های این هفته می باشند.
محمدی از برگزاری مسابقه استانی عکس عاشورایی با عنوان نقش خورشید خبر داد و افزود: اعضای مراکز کانون و دانش آموزان مدارس و مربیان می توانند تا پایان مهرماه عکس های خود را با موضوع عزاداری های ایام سوگواری امام حسین(ع) به دبیرخانه این مسابقه در واحد آفرینش های هنری کانون ارسال نمایند.
وی گفت: در نمایشگاه های هفته کودک آثار برگزیده رضوی، دهه کرامت و هفته دفاع مقدس در معرض دید عموم قرار می گیرند و خیمه هایی در همه مراکز استان ها با هدف نهادینه کردن ارزش های تربیتی انسان ساز واقعه عاشورا و جهاد در راه خدا، معرفی کانون وظرفیت های آن به جامعه و آشنایی بهتر کودکان ونوجوانان با سیره شهدای کودک در واقعه کربلا برپا می شود.
محمدی اضافه کرد: در این خیمه ها بازدید کنندگان با نمادهای عاشورایی آشنا می شوند و مربیان قصه هایی با محتوای معرفی شخصیت وسخنان امام حسین(ع)، فرهنگ عاشورا و فلسفه قیام امام حسین(ع) بیان می کنند.
برنامه های هفته کودک از 15 تا 21 مهرماه در کانون پرورش فکری کودک و نوجوان برگزارمی شود.

 

منبع:   خبرگزاری جمهوری اسلامی

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار