موقعیت فعلی شما : خانه/کودک و تکنولوژی/مقالات
8481
۱۳ تیر ۱۳۹۵

محافظت از کودکان در مقابل کامپیوتر و اینترنت

بازی های کامپیوتری می توانند پایه گذار مهارت های اصلی فرزندتان باشند و مبنای دانش پایه او را توسعه دهند. اما بهتر است با وضع چند قانون پیشگیرانه از فرزندتان محافظت کنید.

به گزارش کودک پرس کامپیوترها ماندگارند و با هر پیشرفت فناوری، در دنیای اطلاعات جلوتر می روند. کامپیوترها به عنوان ابزار یادگیری از توانایی بی اندازه ای برخوردارند.

 

  • خودتان استفاده از کامپیوتر و شیوه استفاده آنلاین را یاد بگیرید. برای اینکه بتوانید به بهترین شکل به فرزندتان کمک کنید تا از اینترنت به صورت موثر و عاقلانه استفاده کند باید کار با این وسیله را بدانید. رمز عبورتان را پنهان نگه دارید تا فرزندتان نتواند برنامه ها را به خصوص آن هایی که مانع از دستیابی کودکان به برنامه های نامناسب می شوند تغییر دهد.

 

  • کامپیوتر را در جایی قرار دهید که خودتان بتوانید صفحه را ببنید. خودتان را با این فکر فریب ندهید که چون کامپیوتر در خانه شماست خطری فرزندتان را تهدید نمی کند.
  • برای استفاده فرزندتان از اینترنت نظارت داشته باشید. مراقب تهاجمات آنلاین باشید به خصوص اگر سن فرزندتان کم است و اینترنت برایش تازگی دارد. بدانید فرزندتان به کدام سایت ها سر می زند و چه چیزهایی را در کامپیوتر بارگذاری می کند. سایت های خوب را برای مراجعه مجدد علامت گذاری کنید.
  • فهرست دوستان فرزندتان و آدرس های شان را مرور کنید. شرح حال مختصر او و اینکه چطور خودش را معرفی کرده را بررسی کنید. آنلاین شدن را به یک فعالیت خانوادگی مطمئن، آموزنده و سرگرم کننده تبدیل کنید.

 

  • بر ارائه اطلاعات شخصی به صورت آنلاین قوانین سختی بگذارید. به فرزندتان هشدار بدهید هرگز اسامی خانوادگی یا آدرس، شماره تلفن، اسم مدرسه، عکس یا اطلاعات کارت اعتباری را برای افراد غریبه که آنلاین هستند نفرستد. به فرزندتان بفهمانید بیگانه هایی که این اطلاعات را داشته باشند می توانند مطالب بی مصرف ناخواسته ای را که به اسپم معروف است برایش بفرستند یا به او آسیب برسانند.

 

  • به فرزندتان هشدار بدهید وقتی آدم هایی مثل موارد زیر آنلاین هستند جواب آن ها را ندهد، اما شما را از موضوع مطلع کند:
    • کسی که متن نوشته اش باعث ناراحتی او می شود.
    • کسی که از فرزندتان می خواهد بدون اطلاع والدینش با او از نزدیک ملاقات کند.
    • چیزهایی در مخالفت با خانواده اش، دوستانش، نژاد یا مذهبش می گوید.
    • پیام هایی می فرستد که تهدید آمیز است، از نظر جنسی صراحت دارد یا در آن ها به اقدامات فرقه ای یا خشونت آمیز اشاره شده است.

 

 

 

 

 

 

منبع:      دانشنامه فرزند

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار