8474
۱۳ تیر ۱۳۹۵

پرخوری در کودکان

هنگامی که کودکان به مرحله جهش رشد می رسند اشتهای زیادی پیدا می کنند. اگر قد و وزن کودک مناسب است به این دوره توجهی نکنید. آنچه اهمیت دارد مصرف انواع غذاهای سالم است.

به گزارش کودک پرس اگر پرخوری فرزندتان باعث اضافه وزن شده است اهمیت زیادی دارد که از همین امروز برای تعدیل عادات غذایی او کاری کنید تا در آینده با مشکلات جسمی و چاقی رو به رو نشود.

  •  به جای رژیم گرفتن به انتخاب غذاهای سالم توجه کنید. اگر مشکل اضافه وزن او جزیی است فقط تغییراتی کوچک در غذاهایی که به فرزندتان می دهید ایجاد کنید. میزان غذاهای دارای ارزش غذایی پایین را کاهش داده و انواع غذاها و میان وعده های سالم در اختیارش قرار دهید. گاهی نیز میزان کمی از غذاهای مورد علاقه اش را در اختیارش قرار دهید وگرنه ممکن است دور از چشم شما یک بسته شکلات بخورد.

 

 

کودک حتما زمانی که گرسنه است باید غذا بخورد و هنگامی که سیر شد دست از غذا بکشد. غذا خوردن در حین تماشای تلویزیون یا خواندن کتاب را ممنوع کنید زیرا در این حالت بدون اینکه متوجه باشد بیش از حد می خورد.

 

 

راه هایی برای تشویق فرزندتان به فعالیت بیشتر پیدا کنید. او را در یک کلاس ورزشی ثبت نام کنید، دوچرخه یا اسکیتی در اختیارش قرار دهید. مدت تماشای تلویزیون را محدود کنید و او را در طول روز به بازی و جنب و جوش بیشتر ترغیب کنید.

 

 

از غذا و خوردنی به عنوان جایزه و وسیله آسایش استفاده نکنید. وقتی کاری به درستی انجام گرفت به جای دادن بستنی سعی کنید برایش جایگزینی غیر خوراکی مانند رفتن به پارک مورد علاقه کودک، مقداری پول برای خرید اسباب بازی کوچک یا امتیازی خاص مانند نیم ساعت دیرتر به رختخواب رفتن در نظر بگیرید.

 

 

شما باید الگوی تغذیه سالم برای فرزندتان باشید. سعی کنید اطلاعات بیشتری در مورد تغذیه و ارزش مواد غذایی کسب نمایید. نمونه خوبی برای فرزندتان باشید و روش زندگی خودتان را بهتر کنید.

 

 

برخی کودکان بیشتر از دیگران استعداد چاقی دارند. به او کمک کنید تا خود را همان گونه که هست بپذیرد و برای شخصیت خود و دیگران ارزش قایل شود. لاغر بودن همیشه مساوی با شادی نیست.

 

 

اضافه وزن زیاد فرزندتان بر سلامت و عزت نفس او تاثیر منفی می گذارد. لطفا این حالت را جدی بگیرید. به دنبال یک برنامه غذایی سالم برای کودک باشید. در این راه می توانید از یک متخصص تغذیه نیز کمک بگیرید.

 

 

 

 

 

 

 

منبع:        دانشنامه فرزند

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار