8428
۱۳ مهر ۱۳۹۵

لزوم ترویج ‌فرهنگ اقتصاد مقاومتی بین کودکان و نوجوانان

مهدی جمال،مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان با اشاره به‌ضرورت تحقق شعار سال گفت: نهادینه کردن فرهنگ اقتصاد مقاومتی اولویت برنامه‌های کانون پرورش فکری استان سمنان است.

به گزارش کودک پرس   مهدی جمال با اشاره به نام‌گذاری شعار سال تحت عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» اظهار داشت: ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی در بین اعضای کانون از مهم‌ترین اولویت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان است.

وی با بیان اینکه همه باید برای تحقق شعار سال تلاش کنند خاطرنشان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان نیز تلاش دارد با اجرای برنامه‌های متعدد فرهنگ اقتصاد مقاومتی را در بین کودکان و نوجوانان ترویج دهد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان برگزاری «گفتمان ایرانی» از نمونه برنامه‌های کانون عنوان کرد و گفت: در این برنامه تلاش شده که فرهنگ استفاده از کالای ایرانی در بین کودکان و نوجوانان استان سمنان ترویج شود.

جمال با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی استفاده از توان و ظرفیت‌های داخلی است خاطرنشان کرد: برای ترویج فرهنگ استفاده از توان و تولید داخلی؛ ویژه‌برنامه‌ها و بازدیدهای از صنایع و کارخانه‌های بومی این استان نیز توسط کانون اجرا شد تا مخاطبان و جامعه هدف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با ظرفیت‌های استان سمنان آشنا شوند.

وی از برپایی نمایشگاه نوشت‌افزارهای ایرانی اسلامی، کتاب و سرگرمی باهمت کانون پرورش فکری استان سمنان خبر داد و گفت: برپایی این نمایشگاه در راستای استفاده از کالای ایرانی و درواقع باهدف تحقق اقتصاد مقاومتی صورت گرفته است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان با بیان اینکه کودکان و نوجوانان به‌عنوان افرادی اثرگذار در خانواده به شمار می‌روند تصریح کرد: با نهادینه کردن فرهنگ اقتصاد مقاومتی و ترویج آن در بین جوانان می‌توانیم امیدوار باشیم که این فرهنگ در بین کل خانواده نیز ترویج یابد.

جمال گفت: باید برای جوانان امروز ضرورت توجه به تولید و توان داخلی تشریح شود تا این کودک و نوجوان درک کند با استفاده از کالای ایرانی به تولید داخلی کشور و همچنین رشد اقتصادی کشور کمک شایانی می‌کند.

منبع:  تسنیم

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار