موقعیت فعلی شما : خانه/استانها/دسته بندی نشده
8411
۱۳ مهر ۱۳۹۵

ریزگرد و عقب ماندگی تحصیلی کودکان خوزستانی

به گزارش کودک پرس   مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان  گفت: یک میلیون دانش آموز خوزستانی در معرض اثرات سوء پدیده گرد و غبار و تبعات ناشی از آن هستند. محمد تقی زاده با بیان اینکه تعطیلی مدارس در زمان گرد و غبار باعث افت تحصیلی دانش آموزان می شود اظهار کرد: شرایط گرد و غبار باعث […]

به گزارش کودک پرس   مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان  گفت: یک میلیون دانش آموز خوزستانی در معرض اثرات سوء پدیده گرد و غبار و تبعات ناشی از آن هستند.
محمد تقی زاده با بیان اینکه تعطیلی مدارس در زمان گرد و غبار باعث افت تحصیلی دانش آموزان می شود اظهار کرد: شرایط گرد و غبار باعث می شود دانش آموزان خوزستانی در هر سال تحصیلی به اندازه 1.5 سال از دیگر استان ها کشور عقب تر بمانند.
وی افزود: این عقب افتادگی صرفنظر از کیفیت کلاس ها و امکانات تحصیلی است.
تقی زاده گفت: یک میلیون دانش آموز و 70 هزار پرسنل آموزش و پرورش در خوزستان فعالیت می کنند که امکان خرید ماسک برای آنها را نداریم.
در پی وقوع مجدد پدیده گرد و غبار در خوزستان از اواخر هفته گذشته و تشدید آن در دو روز اخیر مدارس و دانشگاه های استان 2 روز تعطیل شده اند.
بر اساس اعلام اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان طبق دستورالعمل تعطیلی مدارس و اداره ها در زمان گرد و غبار، در صورتی که غلظت ذرات گرد و غبار در هوا یک هزار و 500 میکروگرم بر مترمکعب (10 برابر حد مجاز آلودگی هوا) باشد مهدهای کودک؛ یک هزار و 800 میکروگرم بر مترمکعب (12 برابر حد مجاز آلودگی هوا) مدارس ابتدایی؛ 2 هزار و 200 میکروگرم بر مترمکعب (14 برابر برابر حد مجاز آلودگی هوا) مدارس متوسطه اول؛ 2 هزار و 500 میکروگرم بر مترمکعب (16 برابر حد مجاز آلودگی هوا) مدارس متوسطه دوم و سه هزار میکروگرم بر مترمکعب (20 برابر حد مجاز آلودگی هوا) اداره های استان باید تعطیل شوند. این در حالست که در اغلب موارد این دستورالعمل نیز رعایت نمی شود.

 

منبع:  ایرنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار