8365
۱۳ مهر ۱۳۹۵

مرگ 600 کودک در دریای مدیترانه در سال جاری

موسسه خیریه صندوق نجات کودکان اعلام کرد: دست کم ۶۰۰ کودک در سال 2016 برای فرار از جنگ و فقر هنگام عبور از دریای مدیترانه جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارشخبرنگار کودک پرس   موسسه خیریه صندوق نجات کودکان اعلام کرد: حداقل تعداد ۶۰۰ کودک در سال جاری میلادی برای فرار از جنگ و فقر هنگام عبور از دریای مدیترانه جان خود را از دست داده‌اند.

اطلاعات به دست آمده توسط کمیساریای عالی ملل متحد در امور پناهندگان و بررسی آن نشان می‌دهد که به طور میانگین در فاصله اول ژانویه تا بیست و ششم ماه سپتامبر امسال (۲۰۱۶) هر روز دو کودک جان خود را از دست داده یا ناپدید شده‌اند.

آمارهای منتشر شده توسط موسسه خیریه صندوق نجات کودکان با سومین سالگرد غرق شدن کشتی در سواحل ایتالیا و کشته شدن بیش از ۳۰۰ نفر که در تلاش برای رسیدن به سواحل اروپا بودند، همزمان شده است.

“کوین واتکینز” مدیر این موسسه خیریه گفت: از زمان غرق شدن این کشتی بیش از ۱۰ هزار و ۴۰۰ مرد، زن و کودک که قصد داشته‌اند از راه دریا خود را به اروپا برسانند جان باخته یا ناپدید شده‌اند. همچنین دریای مدیترانه به گورستان بی‌نشانی برای کودکانی تبدیل شده که از جنگ، شکنجه و فقر مفرط متواری شده‌اند.

وی افزود: جامعه بین‌المللی نمی‌تواند به نادیده گرفتن این تراژدی ادامه دهد و ما موظف هستیم تا از کودکان حفاظت کنیم.

طبق اعلام موسسه خیریه صندوق نجات کودکان از شروع سال جاری بیش از ۲۰ هزار و ۶۰۰ کودک پناهنده و مهاجر وارد ایتالیا شده‌اند که ۱۸ هزار و ۴۰۰ نفر از آنان تنها و بی‌سرپرست بوده‌اند.

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار