8360
۱۳ مهر ۱۳۹۵

مستند(ستایش صلح عادلانه)در راه تولید

مستند «ستایش صلح عادلانه» که همزمان با آخرین روز از تعطیلات عید سعید فطر کلید خورد، همچنان مسیر تولید خود را طی می کند. این مستند به موضوع اهمیت حمایت از خانواده قربانیان خشونت، و به طور مشخص به «خانواده ستایش قریشی» می پردازد.
 به گزارش کودک پرس   عاطفه تلقانی، کارگردان «ستایش صلح عادلانه» درباره چرایی تولید این فیلم مستند گفت: پس از اطلاع از افسردگی شدید مادر ستایش قریشی، دختر بچه پنج سال و نیمه افغانستانی که در آخرین روزهای فروردین 95 طی یک جنایت دردناک در خیرآباد ورامین به قتل رسید و با اسید سوزانده شد، تصمیم گرفتم به مناسبت عید سعید فطر به دیدار این مادر داغدار بروم، و به رغم قابل درک بودن رنج ها و غصه هایشان، درخواست کنم رخت عزا را کنار بگذارند، و بخاطر دیگر فرزندان شان زندگی را از سر بگیرند.
وی افزود: مادر ستایش که حسن نیت ما را در خصوص بجا آوردن رسم ایرانی از عزا در آوردن خانواده متوفی درک کرده بود، لب به سخن گشود و از غصه هایش گفت. به گفته نزدیکان او، مدت ها بود که صفیه قریشی سکوت اختیار کرده بود و چیزی نمی گفت. با توجه به اینکه دو تن از همراهانم از چهره های شناخته شده اهالی رسانه بودند، مادر ستایش موافقت کرد که از آن دیدار دوستانه، تصویربرداری شود. این تصمیم او البته متفاوت از گذشته بود. ظاهرا پیش تر از آن، چند گروه از داخل و خارج کشور به قصد تهیه فیلم و تصویر با این خانواده  ارتباط گرفته بودند که با مخالفت خانواده قریشی مواجه شده بودند. بنابراین مستند ستایش صلح 18 تیر ماه در حالی کلید خورد که تصمیم از پیش تعیین شده ای برای تولید آن نداشتم، بلکه در آن زمان در حال برنامه ریزی برای تولید مستند تا «آخرین دیدار» بودم.
کارگردان مستند «ستایش صلح عادلانه» در خصوص اخبار منتشر شده درخصوص سینمایی شدن قتل «ستایش»  تصریح کرد: واقعا نمی دانم این شائبه چگونه پیش آمده که قرار است قتل «ستایش» سینمایی شود، من در جریان این موضوع نیستم. اما تصمیمم برای تهیه و تولید مستند ستایش صلح زمانی قطعی شد که حیفم آمد واکنش های قابل تقدیر خانم و آقای قریشی در مقابل کنش های بسیار بسیار تلخ پس از این فاجعه دهشتناک در تاریخ ثبت نشود، و این خانواده به عنوان یک الگو معرفی نشوند.
 گفتنی است این مستند با تهیه کنندگی و کارگردانی عاطفه تلقانی ساخته می‌شود و همکاران وی در این مسیر، عبارتند از: مشاور و مجری طرح: وحید کاظمی / تصویربردار: سیدحسن سیدی پریشان /دستیار تصویر: علی زاهدی / مدیرتولید: هادی آقایی/ دستیار تولید: مهرداد خانی/ مشاوره و روان درمانی: جعفر یازرلو / مشاور حقوقی: ندا جواد زرین.
منبع:  تابناک
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار