8275
۱۲ مهر ۱۳۹۵

بی‌مهری آموزش و پرورش کرمان به دانش‌آموزان مهاجرادامه دارد

آموزش و پرورش استان کرمان به نام «مدرسه هیأت امنایی» از دانش‌آموزان افغانستانی در «مدارس دولتی» پول می‌گیرد؛ هر کس هم تماس می گیرد تکذیب می‌کنند، این امر خلاف مصوبه اردیبهشت ماه دولت است.

به گزارش کودک پرس امسال فرزندان مهاجرین افغانستانی در ایران با خوشحالی منتظر آغاز فصل بازگشایی مدارس بودند چرا که بر خلاف سال‌های گذشته مقام معظم رهبری و دولت جمهوری اسلامی ایران با صراحت تمام بر حق ثبت نام تمامی آنها در مدارس دولتی ایران تأکید کرده است.

با وجود صراحت فرمان مقام معظم رهبری برای برخورداری تمام کودکان افغانستانی از آموزش، اقدام هیأت دولت در لغو موانع ساختاری فراروی دسترسی کودکان و نوجوانان مهاجر و پناهنده افغانستانی به آموزش و اصلاح «آئین نامه نحوه آموزش اتباع خارجی» در اردیبهشت 1395 و همچنین اعلام صراحت قانونی مبنی بر برابری ثبت‌نام و آموزش دانش آموزان مهاجر با دانش آموزان ایرانی و حذف شهریه ثبت نام، اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان بخشنامه‌ای به ادارات و مدارس استان و شهرستان‌های تابعه در استان ابلاغ نموده و رسماً ثبت نام دانش‌آموزان اتباع خارجی مقیم استان را مشروط به واریز وجه به حساب معرفی شده کرده است.

متاسفانه آموزش و پرورش کرمان به نام مدرسه هیات امنایی از دانش‌آموزان افغانستانی در مدارس دولتی پول می‌گیرد و هر کس هم تماس می گیرد، تکذیب می‌کنند. مقامات آموزش و پرورش کرمان در جواب رسانه‌ها و مهاجرین عنوان می‌کنند که مردم مهاجر اینجا وضع مالی خوبی دارند و در مدارس هیات امنایی ثبت نام می کنند !!!!.

تاسف بیشتر اینکه آموزش و پرورش استان کرمان به اینجا بسنده نکرده و حتی دانش‌آموزان مدارس اردوگاه‌های اقامتی پناهندگان که تحت نظر سازمان ملل هستند، نیز امسال بر خلاف سال‌های گذشته موظف به پرداخت پول شهریه ثبت نام شدند.

امید است دولت موضوع دریافت شهریه‌های ثبت‌نام از دانش‌آموزان افغانستانی که برخلاف قوانین و مقررات جاری کشور در برخی مدارس و مناطق و از جمله استان کرمان در حال انجام است، موضوع پرونده‌ای باشد که نهادهای نظارتی همچون سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات ذیل مصوبه مجلس شورای اسلامی که دریافت و پرداخت هر نوع وجه تحت هر عنوان توسط دستگاه‌های اجرایی را برخلاف قوانین موضوعه کشور دانسته و در حکم تصرف غیرقانونی در اموال عمومی برشمرده اند، را مورد بررسی و توجه جدی قرار دهند تا فرصت طلبان بیش از این فرصت اعمال سلیقه‌های شخصی در روی گردانی از قانون و ظلم آشکار به مردم را نیابند.

منبع:  فارس

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار