8121
۱۲ تیر ۱۳۹۵

تاثیر سرطان های زنانه بر جنین

آیا بیماری های سرطانی می توانند در دوران حاملگی و بر روی جنین تاثیری بگذارند نظر متخصصین در این زمینه چیست و افرادی که به سرطان سینه یا دهانه رحم مبتلا هستند می تواند جنینشان را سالم به دنیا بیاروند؟

به گزارش کودک پرس  سرطان به خودی خود روی جنین در حال رشد تاثیری ندارد، بلکه به علت تغییرات هورمونی در بدن مادر، ممکن است رشد تومور سرعت بگیرد. بکارگیری روش های درمانی بر روی مادر چون شیمی درمانی می تواند تاثیرات مخربی روی جنین داشته باشد.

روش های درمانی مانند پرتودرمانی و جراحی نیز تاثیرات مخربی روی جنین دارند بنابراین باید در استفاده از این روش ها مراقبت های ویژه ای را لحاظ کرد. همچنین به علت تغییرات هورمونی در بدن مادر، ممکن است رشد تومور سرطانی سرعت بگیرد و وضعیت بیمار وخیم تر شود. بروز تومورهای سرطانی در دوران بارداری شیوع بالایی ندارند، اما امکان تشدید سرطان سینه یا رحم، در این دوران وجود دارد. .

به رغم اینکه بروز تومور در سه ماه اول بارداری شیوع زیادی ندارد، اگر توموری در این دوره از بارداری بروز یابد، تشخیص و درمان آن متفاوت است و باید به گونه ای اقدام کرد که عوارض تومور و خطرات آن برای جنین و مادر در کمترین حد ممکن باشد.  با این حال سرطان دهانه رحم به دلیل تشخیص دیرهنگام در شهرستان ها آمار بالایی دارد. این موضوع تشخیص و درمان این بیماری را به تاخیر می اندازد. اما از طریق پنلهای آموزشی میتوان تومورهایی که در دوران بارداری بروز پیدا می کنند را اطلاع رسانی کرد و راه های تشخیص و درمان آنها را مورد بررسی قرار داد.

 

 

 

 

منبع:      ایرنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار