8111
۱۲ مهر ۱۳۹۵

واگذاری کودکان بی‌سرپرست با ارائه کمک هزینه به اقوام نزدیک

دبیر مجمع ملی کنوانسیون حقوق کودک گفت: تدبیری که در استان آذربایجان غربی در رابطه با کودکان بی‌سرپرست شده، این است که این کودکان به اقوام نزدیک با ارائه یارانه و کمک هزینه نگهداری سپرده می‌شوند.

به گزارش کودک پرس   مظفر الوندی در دیداری که از شیرخوارگاه مهر ارومیه انجام شد، با اشاره به کودکان نگهداری شده در مراکز نگهداری کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست ارومیه، اظهار داشت: تعداد کودکان بی‌سرپرست در مراکز نگهداری روز به روز بیشتر می‌شود.

وی با بیان اینکه والدین بعضی از کودکان بدسرپرست صلاحیت نگهداری از این کودکان را ندارند، تصریح کرد: والدین بعضی از این کودکان بیشتر در زندان هستند و صلاحیت نگهداری کودکان را ندارند و این کودکان با هزینه‌های زیاد برای نگهداری در مراکز نگهداری سپرده می‌شوند.

دبیر مجمع ملی کنوانسیون حقوق کودک با اشاره به واگذاری کودکان بی‌سرپرست به خانواده‌ها، اذعان داشت: والدین کودکان بدسرپرست یک مانع جدی برای این کودکان هستند که به افرادی که داوطلب نگهداری از این کودکان هستند به دلیل اینکه والدین خواستار نگهداری از کودکان خود بعد از آزاد شدن هستند، واگذار نمی‌شوند.

این مسؤول با اشاره به تدبیری که برای کودکان بدسرپرست شده، اعلام کرد: تدبیری که در استان آذربایجان غربی در رابطه با کودکان بی‌سرپرست شده، این است که این کودکان به فامیل‌های نزدیک با دادن یارانه و کمک هزینه نگهداری سپرده می‌شوند.

الوندی با بیان اینکه مراکز نگهداری نمی‌توانند جایگاه و نقش خانواده را برای کودکان بدسرپرست بگیرند، افزود: ولی ناگزیر تعدادی از کودکان در مراکز نگهداری از کودکان نگهداری می‌شوند.

وی توجه به رفع آسیب‌های اجتماعی در حوزه کودکان و حمایت از این قشر را به عنوان یکی از مهمترین اولویت‌ها عنوان کرد و افزود: حمایت از کودکان باید به صورت درست و ویژه مورد توجه قرار گیرد تا بتواند اثرگذار باشد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار