موقعیت فعلی شما : خانه/دسته بندی نشده
811
۱۹ مرداد ۱۳۹۵

آموزش کودکان برای حفاظت از محیط زیست

دکتر مهناز مظاهری: اگر به زندگی بچه ها ورود نکنیم و به آنها آموزش ندهیم حفاظت از محیط زیست امکان پذیر نیست.

به گزارش کودک پرس  دکتر مهناز مظاهری، معاون آموزشی سازمان محیط زیست در مراسم معرفی برترین های دوازدهمین جشنواره مطبوعات کودک و نوجوان که عصر دیروز در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، گفت: تشکر می کنم از برگزارکنندگان این دوره از جشنواره که برای سازمان محیط زیست ارزش قایل شدند و به این موضوع پرداختند و امروز هم مرا برای این مراسم دعوت کردند.

دکتر مظاهری با بیان اینکه محیط زیست برای همه است، عنوان کرد: دین ما اشارات زیادی به محیط زیست کرده است. در قرآن کریم به محیط زیست اشاره مستقیم شده است. متاسفانه ما به آنچه باید عمل می کردیم، عمل نکردیم. برای یک فنجان چای که به دست ما می رسد 35 لیتر آب مجازی مصرف می شود. برای تهیه یک تن کاغذ 15 درخت مصرف می شود.

وی اظهار داشت: در سه سالی که در سازمان محیط زیست هستم می بینم که اگر به زندگی بچه ها ورود نکنیم و به آنها آموزش ندهیم حفاظت از محیط زیست امکان پذیر نیست. شما نویسندگان سفرای محیط زیست در دنیای کودکان هستید، شما می توانید محیط زیست را در کره زمین متحول کنید و به آیندگان حفاظت از محیط زیست را یاد دهید.

معاون آموزشی سازمان محیط زیست تصریح کرد: کشور به لحاظ محیط زیستی به جایی رسیده است که خیلی زود دیر است. اگر دست به دست هم ندهیم کره مادر در خطر جدی است. برای حفاظت از محیط زیست نشریات نقش بسزایی دارند، کیهان بچه ها از بچگی برایم مهم بود، آموزش هایی که در آن مجلات به ما داده شد باعث شد که احساس مسئولیت کنیم. در زمان بچگی من جمعیت کشور 20 میلیون نفر بود و الان جمعیت کشور به 80 میلیون نفر رسیده است. شما نویسندگان می توانید نقش بسزایی در آموزش مسایل محیط زیستی به بچه ها داشته باشید.

مظاهری خاطرنشان کرد: ما سیاست های ابلاغی رهبری را در محیط زیست که اولین بند آن فرهنگ سازی است مورد توجه قرار دادیم. تهیه برنامه محیط زیستی با هدف آگاه سازی کودکان و نوجوانان را در دستور کار داریم، محیط بان ما در راه طبیعت کشته می شود، اگر بچه های شکارچیان را با مجلاتی مثل کیهان بچه ها آشنا کنیم در آینده نزدیک خیلی از شکارچیان از بچه های خود یاد می گیرند.

وی تهیه بسته های آموزشی ویژه کودکان با موضوعاتی همچون درخت، آب و هوا و زباله، تهیه سی دی های آموزشی، انیمیشن آموزشی، برگزاری جشنواره های فرهنگی هنری با موضوع هوای پاک، زمین پاک، اجرای برنامه آموزشی برای مربیان و برگزاری تورهای آموزشی در پارک پردیسان را از جمله اقدامات سازمان محیط زیست برای آشنایی کودکان با مسایل محیط زیستی ذکر کرد.

معاون آموزشی سازمان محیط زیست عنوان کرد: همکاری دانشگاه علوم بهزیستی و آموزش و پرورش در خصوص آموزش مربیان مهدکودک ها در خصوص محیط زیست از دیگر اقدامات سازمان محیط زیست بوده است. خوشبختانه 33 موضوع محیط زیستی به کوله پشتی دانش آموزان اضافه شده است، دو واحد دبیرستانی با عنوان انسان و محیط زیست داریم، امیدواریم همانطور که در مسایل شناخت محیط زیست فرهنگسازی و آگاهی بخشی با آموزش و پرورش همکاری داریم با شما هم همکاری داشته باشیم و شما نویسندگان هم دست به دست ما بدهید.

منبع:   شبستان 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار