8104
۱۲ مهر ۱۳۹۵

یونیسف به انگلیس درباره وضع کودکان آواره هشدار داد

یونیسف به دولت انگلیس درباره وضعیت کودکان آواره هشدار داد و خواستار همکاری بیشتر این کشور برای حل معضل کودکان آواره شد
به گزارش خبرنگار کودک پرس   صندوق کودکان سازمان ملل متحد، یونیسف، از دولت انگلیس خواسته است اجازه دهد کودکان آواره بدون همراه که هم اکنون در اردوگاه مهاجران کاله فرانسه سرگردان هستند، وارد انگلیس شوند.
این سازمان اعلام کرد درباره تعطیلی برنامه ریزی شده این اردوگاه -که به اردوگاه جنگل موسوم است- نگران است. مقامات یونیسف گفتند این موضوع می تواند سبب ناپدید شدن کودکان قبل از بررسی شرایطشان شود.
سازمان های خیریه تخمین می زنند، حدود چهارصد کودک بدون همراه در این اردوگاه زندگی می کنند که شرایط ورود به انگلیس را دارا هستند.
دولت انگلیس برای پذیرش کودکان بدون همراه تحت فشار قرار دارد.
طی سه ماه نخست امسال، کمتر از بیست کودک در انگلیس پناهندگی دریافت کردند. لرد آلفرد دوبز -که به وادار کردن دولت برای پذیرش اصلاحیه قانون مهاجرت کمک کرد- گفت «عمیقا ناراحت کننده است» که دولت همچنان در این زمینه «کند عمل می کند.»
یونیسف در این باره نگران است که این کودکان ممکن است گرفتار قاچاقچیانی شوند که از آنها سوء استفاده می کنند.
در ماه سپتامبر روزنامه ایندیپندنت فاش کرد، وزارت کشور انگلیس از سرنوشت سیصد و شصت کودک آسیب پذیری که وارد انگلیس شدند، اطلاع ندارد. از این تعداد، هجده کودک به مدت بیش از پنج سال مفقود بودند. طی پنج سال گذشته، نه هزار و دویست و هشتاد و دو آواره «زیر سن قانونی بدون همراه» وارد انگلیس شدند.
سخنگوی وزارت کشور انگلیس گفت که دولت همچنان به رسیدگی به وضعیت «کودکان آسیب پذیر» متعهد است. او در عین حال گفت تعطیلی اردوگاه [کاله] «موضوعی است که به دولت فرانسه مربوط می شود.»
او افزود:‌ «دولت انگلیس تعهد خود به رسیدگی به وضعیت کودکان اسیب پذیر را بر اساس قانون مهاجرت روشن کرده است و اطمینان داد آنهایی که با انگلیس مرتبط هستند به اینجا آورده خواهند شد.»
او خاطرنشان کرد: «ما همچنان به حمایت از دولت فرانسه در ارائه گزینه های جایگزین برای مهاجران در اردوگاه ها و بازگرداندن کسانی که نیاز به حفاظت ندارند، ادامه می دهیم.»
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار