8056
۱۱ مهر ۱۳۹۵

برگزاری نمایشگاه هفته ملی کودک در مشهد

جواد محقق نیشابوری،مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی گفت: نمایشگاه هفته ملی کودک با رویکرد فرهنگ‌سازی در مشهد برگزار می‌شود.
به گزارش کودک پرس  جواد محقق نیشابوری ، در نشست خبری تشریح برنامه‌های هفته ملی کودک در محل اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی سخن می‌گفت در ادامه اظهار کرد: این نمایشگاه فرصتی است تا بتوانیم زمینه را برای رشد و ارتقاء کودکان و نوجوانان فراهم کنیم.
وی ادامه داد: هفته ملی کودک را پیش رو داریم و 17 مهر به عنوان روز جهانی کودک نام گرفته است و از 15 مهر ماه ما هفته ملی کودک را برگزار خواهیم کرد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی تصریح کرد: ما امسال برنامه این هفته را از 14 مهر ماه برگزار خواهیم کرد تا با روزهای تاسوعا و عاشورا برخورد نداشته باشیم.
محقق خاطرنشان کرد: هفته ملی کودک واقعه مهمی است و بر همین اساس ما تلاش می‌کنیم تا در این هفته توجه اقشار مختلف جامعه را به موضوع کودک جلب کنیم چرا که دوره کودکی دوره اصلی تشکیل شخصیت افراد است.
وی افزود: هفته ملی کودک مورد توجه کانون در سطح ملی است و دستورالعمل‌هایی را در همین موضوع به ما ابلاغ می‌کنند ولی ما تلاش داریم تا علاوه بر موراد فوق برنامه‌هایی را ویژه خراسان رضوی طراحی کنیم.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی اضافه کرد: ما در مرکز شماره 8 کانون واقع در بولوار اندیشه در فضایی بالغ بر 8 هزار متر نمایشگاه هفته ملی کودک را برگزار خواهیم کرد.
محقق نیشابوری با بیان اینکه ما در این فضا 27 غرفه را برپا خواهیم کرد، گفت: در این غرفه‌های دستگاه‌های مختلف استان و سازمان‌های مردم نهاد حضور دارند و از دیدگاه خود به فعالیت‌های مرتبط با کودکان می‌پردازند.‌
وی اظهار کرد: این نمایشگاه فرصتی است برای بیان دغدغه‌های سازمان‌ها در حوزه کودک و به هیچ عنوان یک رویداد سوری و فعالیتی برای ارائه گزارش نیست و به همین جهت ما توقع داریم که فعالیت به خصوصی در این نمایشگاه ارائه شود.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی ادامه داد: در این غرفه‌ها دانش آموزان نقش محوری و هویت بخشی دارند و در واقع بدون حضور بچه‌ها کار غرفه‌ها ناقص است.
محقق تصریح کرد: خود کانون در این نمایشگاه هشت غرفه شامل غرفه‌های قصه گویی، نمایش خلاق، کاردستی، معرفی شخصیت و وقایع، تعزیه‌گردانی، هنری و ادبی را تهیه و برنامه‌ریزی کرده است.
وی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی شده تا مدارس مناطق در این نمایشگاه حضور پیدا کنند و بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده شرایط به نحوی پیش خواهد رفت که دانش‌آموزان بتوانند از همه بخش‌ها استفاده کنند.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی افزود: توجه ویژه‌ای به مقوله محرم در این نمایشگاه صورت گرفته است به نحوی که بتوان در قالب برنامه‌های مختلف مساله قیام عاشورا را به دانش‌آموزان آموزش داد.
محقق عنوان کرد: تمام 43 مرکز ثابت سیار و پستی ما برنامه‌های هفته ملی کودک را انجام می‌دهند و آنچه ما در مشهد انجام می‌دهیم به اشکال مختلف در شهرستان‌های استان برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه نام این نمایشگاه «کودکان تشنه‌اند» است، اضافه کرد: در روز 15 مهر ما همایش روز جهانی کودک را در مرکز شماره هشت کانون برگزار خواهیم کرد که یکی از مسئولان ارشد استانداری برای پاسخگویی به سوالات کودکانه کودکان در آن حضور پیدا خواهد کرد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی گفت: در این برنامه بخش لالایی به صورت ویژه و عاشورایی برای این رویداد در نظر گرفته شده است و در کنار آن آیتم‌های کنوانسیون جهانی حقوق کودک را به شکل یک نمایش اجرا خواهیم کرد و پس از آن نیز برنامه بازدید از نمایشگاه برگزار خواهد شد.
محقق ادامه داد: همچنین در ادامه انجام برنامه در موسسه گلستان علی(ع) و بیمارستان کودکان دکتر شیخ در نظر گرفته شده است و برنامه‌هایی برای سلامت روان در مرکز شماره 4 برگزار خواهد شد و برنامه‌ای با عنوان فضای مجازی، کودک، معایب و مزایا نیز در دانشگاه فردوسی برگزار خواهد شد.
وی تصریح کرد: نمایشگاه هنری کودکان عضو کانون در این هفته برگزار خواهد شد و مجموعه آثار ادبی اعضای کانون با عنوان آفتاب و مهتاب به چاپ خواهد رسید که ششمین مجموعه از این دست است.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی اظهار کرد: یکی از دانشجویان ارشد ادبیات فارسی پایان نامه خود را با موضوع سبک‌شناسی آثار کودکان در مجموعه آفتاب، هتاب قرار داده است که در همین راستا نشستی با حضور اساتید دانشگاه فردوسی در این دانشگاه برگزار خواهد شد.
محقق عنوان کرد: برنامه ویژه‌ای در کانون اصلاح و تربیت در روز تاسوعا برگزار خواهد شد که بخش‌های متنوعی برای آن در نظر گرفته شده است و در این ایام برنامه‌هایی هم در مدارس حاشیه شهر به صورت منظم برای دانش‌اموزان برگزار می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: کانون با یک سابقه 50 ساله فعالیت‌های بسیار مهمی را برای کودکان انجام داده است اما متاسفانه به شکل مناسب به آن پرداخته نشده است و تعداد مراکز ما بسیار کم است و به همین دلیل ما کمتر از دو درصد دانش‌آموزان را تحت پوشش داریم که آمار بسیار نامناسبی است.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی گفت: اگر بخواهیم تمام دانش‌آموزان را تحت پوشش داشته باشیم باید در کنار هر مدرسه حداقل یک مرکز کانون پرورش فکری داشته باشیم تا بتوانند پاسخگوی نیاز دانش‌آموزان باشند.
محقق اظهار کرد: متاسفانه ما در استان خراسان با کمبود مرکز مواجه هستیم و 43 مرکز فعلی به هیچ عنوان پاسخگوی نیاز ما نیست و این در شرایطی است که ما درهشت شهرستان استان هیچ مرکزی را نداریم که این وضعیت واقعا ناراحت‌کننده است.
بودجه کانون در استان دو و نیم برابر شده است
وی تصریح کرد: بودجه کانون در استان با همکاری استانداری دو و نیم برابر شده است و ما برای خروج از حالت فوق‌العاده نامه‌ای را به آقای نوبخت نیز نوشتیم و تقاضای یک کمک هزینه یک میلیارد تومانی کردیم.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی با بیان اینکه این کانون زمینی را بولوار لادن دارد که از کیفیت خوبی برخوردار است، ادامه داد: ما توانستیم برای این زمین پروانه را اخذ کنیم و از طریق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بودجه‌ای را دریافت خواهیم کرد که ان‌شاالله تا سال آینده خواهیم توانست که مرکز جدیدی را در این منطقه مهم به وجود بیاوریم.
محقق عنوان کرد: ما اگر بتوانیم مشکل نیروی انسانی را حل کنیم بسیاری از مشکلات ما مرتفع خواهد شد و در همین راستا رایزنی‌های گسترده‌ای در حال انجام است که امیدواریم بتوانیم قدم‌های مثبتی را برداریم.
وی خاطرنشان کرد: ما طرح مدارس کانون‌یار را به آموزش و پرورش داده‌ایم و هم اکنون نیز کارهایی را در دست اجرا داریم که مورد استقبال قرار گرفته است و امیدواریم که بتوانیم در آینده آن را گسترش بدهیم.
منبع:  ایسنا
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار