7936
۱۱ مهر ۱۳۹۵

سرکشی ازکارگاه‌هابه منظورجلوگیری از به‌کارگیری کودکان‌کار

رضا نقی‌زاده،مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی گفت: کارگاه‌ها در آذربایجان غربی با هدف جلوگیری از به‌کارگیری کودکان مورد بازدید قرار می‌گیرند.

به گزارش کودک پرس  رضا نقی‌زاده در کارگروه تخصصی فرهنگی و اجتماعی که در سالن جلسات استانداری آذربایجان‌غربی برگزار شد، اظهار داشت: به صورت مستمر از کارگاه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی در استان بازدید به عمل می‌آید تا از به‌کارگیری نیروی‌ کار کودک جلوگیری شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در زمینه کودکان کار و برخورد با چنین معضل‌های اجتماعی قوانین شفاف و روشنی وجود دارد، ادامه داد: به طوری که در قانون کار جمهوری اسلامی ایران ممنوعیت استفاده از کودکان به عنوان نیروی کار مورد تاکید قرار گرفته است.

نقی‌زاده یادآوری کرد: همچنین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در این زمینه به یک کنوانسیون بین‌المللی برای صیانت از حقوق کودکان پیوسته بنابراین وزارت تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی در این ارتباط تعهداتی را عهده‌دار شده است که باید به آن جامه عمل بپوشاند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی آذربایجان‌غربی با اظهار این‌که باید براساس کنوانسیون بین‌المللی موجود از به‌کارگیری کودکان زیر 18 سال به‌عنوان نیروی کار خودداری شود، بیان‌داشت: بنابراین برای رعایت کردن این موازین قانونی توسط کارفرمایان از واحدهای تولیدی بازدید به عمل‌می‌آید.

منبع:   فارس

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار