موقعیت فعلی شما : خانه/دسته بندی نشده
7925
۱۱ مهر ۱۳۹۵

انگلیسی‌ها،عامل رنج کودکان فلسطینی هستند

ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران گفت:رنج کودک فلسطینی از زمان اشغال فلسطین توسط انگلیس در سال 1917 آغاز شد و تاثیر بسیار بدی بر جامعه فلسطینی که نیمی از آن کودک بودند، گذاشت.

به گزارش کودک پرس  ناصر ابو شریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران در نشست علمی رسانه ای با عنوان “تحولات منطقه و تاثیر آن بر فلسطین”  که همزمان با «روز همبستگی با کودک فلسطینی» برگزارشد در سخنانی گفت : سخن درباره کودک فلسطینی در شرایط فعلی منطقه که کودکان سایر ملتها نیز در شرایط سختی به سر می برند  به تنهایی امکان پذیر نیست .

وی افزود : امروز کودکان کشورهای عربی و اسلامی منطقه از جمله در عراق و سوریه و یمن با رنجهای بسیار زیادی مواجه اند اما رنج کودک فلسطینی  از صد سال پیش و از زمان اشغال فلسطین توسط انگلیس در سال 1917 آغاز شد که تاثیری بسیار بدی بر جامعه فلسطینی که نیمی از آن کودک بودند گذاشت.

ابو شریف افزود :  پس از آن نیز در سال 1948 وقتی فلسطین توسط اسرائیل اشغال شد نیز بر رنجها و مصائب کودک فلسطینی افزوده  شد .

وی در ادامه تاکید کرد: ما شاهد یتیم شدن بسیاری از فرزندان شهدا هستیم که بهای مبارزه با اشغالگری رژیم صهیونیستی را با شهادت و خون خود می‎دهند.

ناصر ابوشریف تاکید کرد: در حال حاضر نیز بر اساس آمار آنروا 5 میلیون آواره ثبت شده داریم که نیمی از آنها کودک هستند. البته آمار واقعی آوارگان بسیار از این تعداد بیشتر است و شمار زیادی از آوارگان در بین آمار رسمی قرار ندارند.

وی افزود: در مجموع کودکان فلسطینی شرایط سخت و دشواری دارند که همواره در حال مبارزه با این شرایط تحمیلی قرار دارند. سیاست‎های رژیم صهیونیستی در واقع برای از بین بردن و له کردن کودکان فلسطینی است. همچنین 46 درصد از کل جمعیت فلسطین را کودکان زیر 15 سال تشکیل می‎دهند که در حال تحمل سیاست‎های اشغالگران هستند.

وی در ادامه تاکید کرد: در دهه‎های اخیر رژیم صهیونیستی  به مبارزه با کودکان فلسطینی برخواسته است و این مسئله تاثیرات منفی بسیاری بر کودکان دارد و آینده آنها را تهدید می‎کند. در مجموع می‎توان گفت که سیاست‎های رژیم صهیونیستی در راستای تهدید و نابودی آینده کودکان فلسطینی قرار دارد.

ابوشریف افزود: کودکان فلسطینی در زمینه آموزشی با مشکلات و دشواری‎های متعددی روبرو هستند، آنها بازداشت می‎شوند و از سوی صهیونیستها در معرض تهدیدات روحی و روانی قرار دارند. دستکم 800 کودک فلسطینی در هر سال بازداشت می‎شوند. البته در سال 2012 درمجموع 900 کودک فلسطینی بازداشت شده‎‌اند.

وی تاکید کرد: کنیست در روزهای اخیر در حال تصویب قانونی برای بازداشت کودکان زیر 15 سال است که بازداشت کودکان را جلوه‎ای قانونی می‎بخشد. البته ما در گذشته نیز شاهد بازداشت کودکان فلسطینی بوده‎ایم اما این مسئله در برابر دیدگان جهانی و سکوت بین المللی در حال قانونی شدن است.

نماینده جهاد اسلامی افزود: کودکان فلسطینی در اثر جنگهای 2008، 2010 و 2014 بیشترین آسیبها را دیدند و بیشترین درد و رنج را متحمل شدند. در سال 2014 دستکم یک پنجم شهدا و مجروحان از کودکان بودند. کودکان بدون مادر و پدر و در حالی که یتیم هستند بزرگ می‎شوند و با سخت ترین سیاستها مواجه هستند.

ابوشریف افزود: موانع آموزشی صهیونیستها برای جلوگیری از ادامه تحصیل کودکان فلسطینی ایجاد شده اما با این وجود بالاترین سطح تحصیلات را در دنیا و کشورهای منطقه به  فلسطین اختصاص دارد. حتی در مناطق روستایی نیز میزان باسوادی بسیار بالاست و روند خودسازی آموزشی و عقلی کودکان فلسطینی به خوبی ادامه دارد که توطئه‎ صهیونیستها را نقش بر آب می‎سازد.

وی تاکید کرد: رژیم صهیونیستی تلاش کرده زندانها را تبدیل به مقبره فلسطینی‎ها کند اما با این وجود  فلسطینی‎ها از زندان برای خود دانشگاه ساخته‎اند و با ادامه تحصیلات خود پاسخ محکمی به صهیونیستها داده‎اند. ما شاهد زندانی شدن برخی کودکان 13 ساله فلسطینی بوده‎ایم که هم اکنون با ادامه تحصیلات خود هم اکنون از رهبران مقاومت شده‎اند. تمام سیاست‎‏های صهیونیستی برای برای جلوگیری از ادامه تحصیل کودکان فلسطینی و از بین بردن امید و آرزوهای آنها بوده اما با این وجود مردم فلسطین همه توطئه‎ها را خنثی کرده و به مسیر خود ادامه می‎دهند.

وی در خاتمه از برگزارکنندگان این نشست قدردانی کرد و افزود: ما همواره قدردانی کمک‎ها و حمایتهای ملت ایران از فلسطین هستیم.

منبع:   فارس

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار