7902
۱۱ مهر ۱۳۹۵

افتتاح ششمین نمایشگاه و فروشگاه فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان در فومن

علی پورحسن،مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان گفت: برای راه‌اندازی نمایشگاه و فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فومن بیش از 30میلیون تومان از اعتبارات استانی و ملی هزینه شده است.

به گزارش کودک پرس  علی پورحسن در حاشیه افتتاح ششمین نمایشگاه و فروشگاه محصولات فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در فومن به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر «سهولت دسترسی کودکان و نوجوانان به محصولات کانون» اشاره و اظهار کرد: بر این اساس کانون پرورش فکری کودکان نوجوانان استان گیلان فرمایشات رهبری را با ایجاد نمایشگاه و فروشگاه‌های محصولات فرهنگی کانون سرلوحه کاری خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه امروز شاهد افتتاح ششمین فروشگاه و نمایشگاه محصولات فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در فومن می‌باشیم، افزود: سایر نمایشگاه و فروشگاه‌های عرضه محصولات فرهنگی افتتاح شده کانون در شهرهایی چون رشت، آستارا، لاهیجان و لنگرود واقع شده‌اند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان با بیان اینکه برای راه‌اندازی نمایشگاه و فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی کانون فومن بیش از 30میلیون تومان از اعتبارات استانی و ملی هزینه شده است، خاطرنشان کرد: در این فروشگاه بیش از 250عنوان کتاب عرضه خواهد شد و کودکان و نوجوانان می‌توانند صبح‌ها و عصرها از این نمایشگاه استفاده کنند.

وی با بیان اینکه فروشگاه عرضه محصولات کانون در کوچصفهان به زودی افتتاح خواهد شد، گفت: تمام تلاشمان راه‌اندازی فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی کانون در سایر شهرستان‌ها است.

پورحسن به در پیش بودن هفته ملی کودک از تاریخ 15 لغایت 21مهرماه اشاره و تصریح کرد: در این هفته یک مرکز فراگیر کانون گیلان در رودسر افتتاح خواهد شد.

وی به سیاست‌های و اولویت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اشاره کرد و افزود: در تابستان 95 طرح بزرگ«ساحل دوستی» برای نخستین بار در کشور در ساحل کیاشهر و سواحل مروارید اجرا شد. برای نخستین بار بود که جشنواره بازی‌ها و برنامه‌های فکری، فرهنگی و هنری ویژه کودکان و نوجوانان در کنار دریا و ساحل اجرا می‌شد.

وی از راه‌اندازی حدود 20 مرکز پیش‌دبستانی در کانون‌های پرورش فکری گیلان برای نخستین بار در کشور به صورت گسترده خبر داد و اظهار کرد: در هفته ملی کودک امسال شش برنامه ویژه با همکاری شهرداری رشت در عمارت کلاه‌فرنگی رشت شامل تعزیه، همایش شعر عاشورایی و…اجرا خواهد شد.

در ادامه میرشمس مومنی‌زاده فرماندار فومن افزود: ایجاد امکانات و فضاهای مناسب در جهت رشد و پرورش فکری و ذوقی کودکان و نوجوانان بر اساس تعالیم و ارزش‌های اسلامی حائز اهمیت بسیار است.

وی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را یکی از مراکز موثر فرهنگی، هنری و آموزشی دانست و عنوان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یکی از مراکز موثر فرهنگی، هنری و آموزشی است که نقش تعیین‌کننده‌ای را در ارتقاء سطح دانش، آگاهی و خلاقیت کودکان و نوجوانان بر عهده دارد.

 

 

منبع:   ایسنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار