موقعیت فعلی شما : خانه/مشکلات تربیتی/مقالات
7692
۱۰ تیر ۱۳۹۵

قصه‌های ترسناک برای کودکان نخوانید

یک روانشناس کودک معتقد است، قصه بهترین ابزار تربیتی برای تربیت صحیح کودکان است و می‌تواند نقش مهمی در تقویت قدرت ارتباطی فرد داشته باشد.

به گزارش کودک پرس  یک روانشناس کودک معتقد است، قصه بهترین ابزار تربیتی برای تربیت صحیح کودکان است و می‌تواند نقش مهمی در تقویت قدرت ارتباطی فرد داشته باشد.

عظیم عظیمی در گفت و گو با ایسنا، منطقه کرمانشاه، با تأکید بر اهمیت قصه‌گویی در پرورش شخصیت، بیان کرد: زبان مهمترین وسیله ارتباطی است و یکی از ابزارهایی که می‌تواند نقش موثری در پرورش این وسیله ارتباطی داشته باشد، قصه است.

عظیمی گفت: تأثیر مثبت قصه بر رشد اخلاق و شخصیت کودک انکارناپذیر است.

وی با تأکید بر نقش قصه در بالا بردن قدرت بیان و روابط اجتماعی، بیان کرد: کودکان در سنین ابتدایی تولد تا زمان هفت سالگی در سنین ناپیروی به سر می‌برند و شرایط به گونه‌ای است که اگر مسائل را به آنها گوشزد کنیم، توان درک آن را ندارند.

عظیمی ادامه داد: قصه بهترین وسیله برای رسیدن به اهداف تربیتی است، چرا که کودک توان درک مسائل را ندارد و نمی‌تواند درک درستی از مسائل داشته باشد، این در حالیست که او به راحتی خود را به جای شخصیت‌های مختلف قصه می‌گذارد و جایگاه آنها را به خوبی درک می‌کند.

این روانشناس کودک افزود: کودک توان درک جایگاه و موقعیت شخصیت‌های قصه را دارد و در واقع خود را با شخصیت‌های قصه تطبیق می‌دهد و سعی می‌کند شخصیت خود را به سمت ویژگی‌های خوب شخصیت‌های خوب قصه نزدیک کند.

عظیمی گفت: قصه خوب قصه‌ای است که به اقتضای فهم و نیاز کودک باشد و شرایطی خسته کننده برای او بوجود نیاورد.

وی تأکید کرد: قصه باید کوتاه باشد و از قسمت‌های مختلف تشکیل شده باشد و کودک را منتظر ادامه خود نگه دارد.

عظیمی جذاب بودن و دارا بودن بعد اخلاقی را از ویژگی‌های قصه خوب برشمرد و گفت: بهترین قصه‌ها قصه‌هایی هستند که از زبان حیوانات بیان می‌شوند.

وی سپس به والدین توصیه کرد به هیچ وجه قصه‌هایی را انتخاب نکنند که ترس، وحشت و خشونت در آنها وجود داشته باشد.

این روانشناس کودک گفت: کودک از سنین دو سالگی به بعد توان درک قصه را دارد و از همین سنین تمایل به شنیدن قصه دارد و لذا باید قصه‌هایی برای او انتخاب شود که تمایل به شنیدن آنها داشته باشد.

 

 

منبع:  مهدپرتال

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار