موقعیت فعلی شما : خانه/دسته بندی نشده
768
۱۸ مرداد ۱۳۹۵

طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان زیر ۶ سال فراهان

طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان فراهان توسط اداره بهزیستی و با همکاری موسسه پیشگیری مثبت اندیشان امیر کبیر از تاریخ ۹۵/۰۵/۱8 آغاز می شود.

به گزارش کودک پرس  رضایی؛ رئیس بهزیستی فراهان در گفتگو با خبرنگار فراهان خبر با اشاره به طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان زیر ۶ سال، گفت: طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان زیر ۶ سال شهرستان فراهان توسط اداره بهزیستی و با همکاری موسسه پیشگیری مثبت اندیشان امیر کبیر از تاریخ ۹۵/۰۵/۱8 آغاز شد.

وی افزود: خانواده ها می توانند دبرای سنجش بینایی کودکان خود به موسسه مثبت اندیشان واقع درشهر فرمهین- خیابان شهید فهمیده – جنب نمایشگاه اتومبیل پاسارگاد مراجعه کنند.   رضایی اظهار کرد: اجرای این طرح در طول سال با هدف پوشش صد در صد کودکان زیر ۶ سال شهری و روستایی و با دو روش استفاده از E چارت و دستگاه پلاس اوپتیک انجام می شود.

رئیس بهزیستی فراهان گفت: تنبلی چشم، نوعی اختلال بینایی است که اگر به موقع تشخیص و درمان نشود، فرد را از یک یا هر دو چشم بسیار کم بینا یا نابینا می شود.

وی افزود: چشمان بعضی از کودکان با آنکه سالم و طبیعی به نظر می رسند اما از سلامتی و دید کافی برخورد دار نیستند، امکان دارد چشمی که از نظر ظاهر کاملا طبیعی است از بینایی کامل و طبیعی برخوردار نباشد.   رضایی اظهار کرد: در صورتی که مشکل دید کودک، قبل از پنج سالگی درمان شود، حتی اگر چشم در این مدت تنبل شده باشد، بینایی کامل به دست می آید، پس از پنج سالگی، هر چه درمان چشم تنبل بیشتر به عقب بیفتد، احتمال به دست آوردن بینایی کامل کمتر می شود، به طوری که پس از هفت تا ده سالگی ، درمان هیچ تأثیری در بینایی ندارد.

 

منبع:   دانا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار