7668
۱۰ مهر ۱۳۹۵

در کشور برنامه مشخصی، برای رشد شخصیت کودکان نداریم

معصومه آباد عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت:کودکان در کشور وزارت و نهاد مشخصی نداشته و اعتبار و هزینه ای برای آنان صرف نمی شود در حالی که باید بیشترین اعتبار، امکانات و بزرگترین فرهنگسراها به کودکان اختصاص داده شود.

به گزارش کودک پرس  معصومه آباد در ویژه برنامه «کودک، هنر، صلح» که در بوستان حضرت مریم(س) برگزار شد ؛ گفت : توجه به حوزه کودک و نوجوان به عنوان سرمایه های کشور ضروری است و باید توجه بیشتری به این حوزه شود.

آباد با اشاره به ضرورت اختصاص بیشترین اعتبار برای رشد شخصیت و یادگیری کودکان گفت: این سرمایه گذاری ها باید ضمانتی برای فردای جامعه و کشور باشد تا کودکان با آموزش های مناسب و در کنار یکدیگر همدلی و همگرایی و اخلاق را بیاموزند.
عضو شورای اسلامی شهر تهران، رواج خشونت و بسیاری از آسیب های اجتماعی و بزهکاری در جامعه را به علت سرمایه گذاری نکردن برای کودکان دانست و گفت: بر این اساس ما شاهد جامعه ای از هم گسیخته خواهیم بود که انسان ها هیچ فهم مشترکی از جامعه و زندگی در کنار یکدیگر ندارند.
وی گفت: ما به دنیای فردا قدم گذاشتیم و باید بدانیم آینده کشورمان در چه فضایی سیر می کند و سرمایه گذاری برای کودک امروز، سرمایه گذاری برای فردای کشور است.
وی با تاکید بر یادگیری و رشد شخصیت در دوران کودکی اظهار کرد: هر آنچه که به عنوان هویت اجتماعی و شخصیتی داریم، دستاوردی از دوران کودکی است.
آباد گفت: یادگیری از زمانی که در بطن مادر نطفه ای شکل می گیرد، آغاز می شود و پنج سال اول زندگی نقش مهمی در شناخت و شکل گیری شخصیت انسان دارد و باید سرمایه گذاری های مناسبی برای این دوران انجام شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه روز جهانی کودک بهانه ای است تا به کودکان صلح و دوستی و فداکاری را یاد دهیم، افزود: این روز، بهانه ای است که به یاد بیاوریم که کودکانی دوران کودکی خود را در جنگ گذرانده اند و امروز آن اتفاقاتی که برای کودکان یمن و سوری می گذرد برای ما هم گذشته است.
آباد با اشاره به برگزاری ویژه برنامه «کودک، هنر، صلح» با همکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: این برنامه توانست از ظرفیت هنر برای خدمت به صلح و دوستی استفاده کند و نقش مهمی در یادگیری این مفاهیم در کودکان داشته باشد.

 

 

منبع:   خبرگزاری جمهوری اسلامی

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار