7619
۱۰ مهر ۱۳۹۵

۵ میلیون کودک یمنی در وضعیت بهداشتی نامناسب به سر می برند

طبق اعلام صندوق کودکان ملل متحد "یونیسف" بیش از پنج ملیون کودک یمنی در معرض سوء تغذیه و هشدارهای بهداشتی قرار دارند.

به گزارش خبرنگار کودک پرس  نزدیک به دو و نیم ملیون نفر در معرض ابتلا به اسهال، حدود 1.3 میلیون در معرض خطر عفونت های حاد تنفسی قراردارند و علاوه بر این 1.5 میلیون کودک از سوء تغذیه و 370 هزار از سوء تغذیه حاد رنج می برند.

یونیسف افزود: این سازمان با شرکای خود پروژه ای را از 24 تا 29 سپتامبر جاری برای دسترسی به کودکان و زنان یمنی همراه با ارائه خدمات بهداشتی و تغذیه برای نجات زندگی با ادامه تجاوز اجرا و به  پایان رساند.

صندوق کودکان ملل متحد تصریح کرد: به بیش از 600 هزار کودک زیر پنج سال و بیش از 180 هزار زن باردار و شیرده از مجموعه گسترده خدمات بهداشتی، تغذیه و مکمل های ویتامین به علاوه خدمات مراقبت قبل و بعد از زایمان به زنان ارائه شد.

این سازمان به نقل از جولین هارنس نماینده اش در یمن اعلام کرد: در این اقدام گروهی بیش از 34 هزار عامل بهداشتی به علاوه 880 سرپرستار و ناظر در 333 منطقه در یمن با استفاده از همه انواع وسایل نقلیه به ویژه در مناطق صعب العبور مستقر شدند.

به گفته یونیسف، این اقدام در زمانی بحرانی و پس از آن صورت گرفت که متجاوزان سعودی، نظام بهداشتی و تغذیه را یمن با وضعیت اسفناکی مواجه کردند که زندگی ملیون ها کودک و زن را در معرض تهدید قرار داده است.

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار