7609
۱۰ مهر ۱۳۹۵

احتمال طلاق بین کودکانی که روابط خویشاوندی مناسبی را تجربه نکرده اند، بیشتر است

مهدی میر محمد صادقی، رئیس دفتر مشاوره و روان‌شناسی سازمان بهزیستی کشور گفت: به منظور کاهش طلاق باید با نگاه پیشگیرانه به ازدواج بپردازیم و در این نوع نگاه ارتباطات خویشاوندی و کودکی فرد از اهمیت زیادی برخوردار است.

به گزارش کودک پرس  مهدی میر محمد صادقی، رئیس دفتر مشاوره و روان‌شناسی سازمان بهزیستی کشورگفت:آمارهای سازمان بهزیستی نشان می‌دهد بیشترین مشکلی که افراد جامعه ما برای آن به مراکز مشاوره مراجعه می‌کنند، موضوع “ارتباط میان فردی” با همسر، کودک، پدر و مادر، همکار و … است.

میر محمد صادقی ادامه داد: کودکی که روابط خویشاوندی مناسبی را تجربه نکرده است احتمال طلاق بیشتری دارد؛ همچنین فردی که در خانواده با پدر و مادر خود دچار مشکل بوده احتمال ایجاد مشکل با همسرش نیز بیش از سایرین است.

رئیس دفتر مشاوره و روان‌شناسی سازمان بهزیستی کشور افزود: کودکی که با خانواده مادری و پدری قطع رابطه بوده به دلیل قطع رابطه خانوادگی، در آینده احتمال اینکه با خانواده همسرش هم قطع رابطه کند، زیاد خواهد بود.

وی در ادامه ضمن بیان آنکه  به طور کلی در کشور در حوزه روابط میان فردی مشکلات جدی داریم افزود: یکی از ارتباطات بسیار مهم ، عمیق و همه جانبه، ازدواج و همسرداری است اما باید بدانیم بنیان این ارتباط در کودکی فرد گذاشته می‌شود.

رئیس دفتر مشاوره و روان‌شناسی سازمان بهزیستی کشور  تصریح کرد:باید بدانیم زمانیکه کودکی در خانواده کتک می‌خورد، 20 سال بعد هم همسری در خانه اش کتک خواهد خورد؛ همچنین وقتی در خانواده‌ای کودکی سرزنش می‌شود در آینده نیز کودک و همسری سرزنش خواهند شد.

میر محمد صادقی در ادامه با تاکید براینکه کودکی هر فرد مبنا و اساس روابط وی در بزرگسالی است گفت: در حال حاضر برخی زمان‌ها را از دست دادیم و اگر به فکر پیشگیری هستیم باید برای 15 سال آینده برنامه‌ریزی کنیم و نباید انتظار داشته باشیم که اقدامات ما به سرعت جواب دهند.

منبع:    تابناک

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار