7583
۰۹ تیر ۱۳۹۵

فواید خوردن گردو در بارداری

فواید خوردن گردو در بارداری گردو همواره بعنوان یک مغز مقوی و پرخاصیت شناخته میشود و بسیاری از مردم آن را در وعده ها و میان وعده های مختلف مصرف میکنند. اما آیا میدانستید گردو برای زنان باردار نیز بسیار پر فایده است؟

به گزارش کودک پرس خوردن گردو در بارداری باعث میشود تا پس از زایمان پوست شکم زیبایی خود را حفظ کند و دچار ترک های پوستی نگردد.

زنان در دوران بارداری به طور منظم و بر اساس اشتهای خود غذا بخورند, مصرف میوه‌ها و سبزی‌های تازه که حاوی اسید فولیک است و برای زنان باردار بسیار مفید است.

مواد غذایی دارای کافئین در دوران بارداری باید بسیار محدود شود. کم کاری خفیف تیروئید در دوران بارداری به کاهش معنی دار هوش در کودکان منجر می‌شود. همچنین در دوران بارداری چون افزایش نیاز مادر به آهن بیشتر می‌شود و به تنهایی از طریق غذا تامین نمی‌شود بنابراین مصرف گردو، جو دوسر یا جو یولاف به صورت فرنی یا حریره بادام به تامین آهن کمک می‌کند.

 

زنان بارداری که در طول دوران بارداری شلغم پخته زیاد بخورند فرزندشان بهتر و زودتر رشد می‌کند و زود تر راه می‌افتد و زودتر هم حرف می‌زند و در مقابل امراض مختلف مقاوم‌تر هستند.

از خواص گردو برای زنان باردار میتوان به حفظ زیبایی پوست شکم بعد زایمان اشاره کرد. به گفته ی او گردو بهترین منبع منگنز و مس می باشد. مصرف ماهی‌های دریایی همراه با ادویه و سیر به افزایش هوش بچه کمک می‌کند البته در تعادل مصرف شود.

 

برای کاهش تهوع در بارداری خوردن نان سبوس دار قبل از خارج شدن از رختخواب بسیار کمک کننده است خوردن صبحانه سبک شامل نان سبوس دار به همراه عسل یا غلات پخته بسیار به زن باردار کمک می‌کند. پیاده روی منظم به رفع یبوست زنان باردار بسیار کمک می‌کند.

 

ویتامین ها و عناصر معدنی موجود در گردو :

در گردو، منیزیم و فسفر نیز وجود دارد. مقداری روی، آهن، کلسیم و سلنیوم نیز پیدا شده است.

گردو مقدار کمی سدیم یا نمک دارد.

بهترین منبع منگنز و مس.

گردو حاوی بیشترین مقدار ویتامین های B۶، B۱ و  B۵ ( پانتوتنیک اسید) می باشد.

در گردو ویتامین هایی نظیر E ، B۳ و B۲ نیز وجود دارد.

 

 

 

 

 

منبع:      گیاه یاب

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار